جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تابلوی معروف

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: به خطاط دفتر تبلیغات خرمشهر گفتم بنویس «جمعیت خرمشهر ۳۶ میلیون نفر»، هدفم این بود که در آن زمان چون جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر بود نشان دهیم که همه ملت ایران پشتیبان مردم خرمشهر در جنگ بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک حماسه پیروزی و ماندگار فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر نشان دهنده قدرت  ملت بزرگ ایران و همچنین ظهور و پدیدار شدن کشور بزرگ ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه به دیگر کشورها بود.

وی افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس چه در خرمشهر و چه در عملیات های دیگر در قسمت های مختلف کشور عزیزمان ایران، جنگ رودر رویی را شاهد بودند و دشمن را در جلوی دیدگان خود می دیدیند و آن را هدف قرار می گرفتند، اما امروزه دشمن در جلوی دیدگان ما قرار ندارد، دشمن امروز ما با اسلحه های جنگی در مقابل ما نایستاده؛ امروزه دشمنان قسم خورده کشور ما جوانان و فرهنگ جوانان ما را هدف خود قرار داده اند و ما بایستی هوشیار باشیم و نگذاریم دشمن از درون به ما آسیب بزند.

امام جمعه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: سوم خرداد و فتح خرمشهر آینه گویا و شاهد عینی از تاریخ دفاع مقدس و همچنین جهاد مظلومانه و شجاعت بی حد و حصر رزمندگان اسلام می باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: فتح و آزادسازی خونین شهر برای ملت و کشور ما تنها یک شهر نبود، بلکه تاریخ گویا و زبان زنده فداکاری ها و ایثار و از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام است که برای پایداری این انقلاب از جان خود مایه گذاشتند و از آرمان های خود دفاع کردند و نهایتا زیر سایه پروردگار موفق شدند.

وی اظهار کرد: لازم است با تمام وجود درک کنیم که تعبیر امام خمینی(ره) درباره آزادسازی خرمشهر که فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، یک سخن اساسی و بجا بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: فتح خرمشهر و پیروزی در عملیات بیت المقدس قدرت و توانایی رزمندگان اسلام و ملت ایران خود را نشان داد و توانایی رزمندگان ایران اسلامی را نشان داد و این قدرت را به رخ دشمنان کشید و دشمنان ما را مجبور به عقب نشینی و تسلیم شدن کرد.

به خطاط دفتر تبلیغات خرمشهر گفتم بنویس جمعیت خرمشهر 36 میلیون نفر

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی به بیان خاطراتش از حضور در خوزستان پرداخت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بهار سال 58 به عنوان مبلغ و روحانی در خوزستان به بحث و مناظره با گروهک‌ها و گروه‌های الحادی مشغول بودیم و همچنین در اتفاقات خلق عرب با شهید جهان آرا و سید موسوی و سپاه خرمشهر انجام وظیفه می‌کردیم.

امام جمعه تاکستان به فعالیت‌های خود در دوران قبل از شروع جنگ اشاره کرد و یادآور شد: قبل از شروع جنگ برای برپایی فعالیت‌های دینی و مذهبی یکی از مدارس که توسط آموزش و پرورش ویژه اعراب خوزستان ایجاد شده بود را تبدیل به دفتر تبلیغات اسلامی کردیم؛ یکی از معلمان این مدرسه به نام بهروز مرادی که بعدها شهید شد، خطاط ماهری نیز بود که جذب دفتر تبلیغات شد.

وی به لحظات آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در آن لحظات هرکس با شور و شعف مشغول امداد رسانی و ارائه خدمات به بقیه بود، آن لحظه به فکرم خطور کرد جمله ای بنویسیم و در ابتدای شهر نصب کنیم، به شهید بهروز مرادی گفتم نوشته‌ای آماده کند که این جمله در تاریخ دفاع مقدس و جنگ به یادگار باقی ماند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به خطاط دفتر تبلیغات خرمشهر گفتم بنویس «جمعیت خرمشهر 36 میلیون نفر»، هدفم این بود که در آن زمان چون جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود نشان دهیم که همه ملت ایران پشتیبان مردم خرمشهر در جنگ بودند.

حجت الاسلام اسلامی ادامه داد:بعد از سالها از پایان جنگ تحمیلی این تابلوی معروف با خط زیبای شهید مرادی و پیشنهاد بنده به این جمله معروف در فیلم ها و سریال ها برای مخاطبین نمایش داده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha