چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نماز

حوزه/ مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر شرایط و ویژگی هایی دارد که رعایت آنها ضروری است، گفت: تندخویی نه تنها در امر به معروف و نهی از منکر سازنده نیست، بلکه ویرانگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، خشایار جمشیدی مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی، امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان های استان، بر ضرورت اجرای امربه معروف و نهی از منکر در زندان ها تاکید کرد و اظهار داشت: اگر مقوله امر به معروف و نهی از منکر درست اجرا شود، بدون تردید نظام اداری هم از هر لحاظ ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر مساوی با قدم برداشتن در راستای ترویج احکام الهی و مکتب اهل بیت (ع ) است، ابتدا باید معروفات و منکرات را شناسایی کرد و در راستای توسعه معروفات و حذف منکرات رفتارهای عملی از خود نشان داد.

جمشیدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در یک فضای صمیمی اجرا شود، تاکید کرد: شیوه عملی امر به معروف و نهی از منکر باید حساب شده باشد، چون اگر فلسفه امر به معروف مشخص نباشد، نتیجه ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر شرایط و ویژگی هایی دارد که رعایت آنها ضروری است، گفت: تندخویی نه تنها در امر به معروف و نهی از منکر سازنده نیست، بلکه ویرانگر است.

جمشیدی در ادامه تصریح کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی در زندان های استان مقوله نماز باید در اولویت قرار بگیرد، چرا که نماز به منزله چراغ قلب مومن است و اگر این چراغ روشن باشد جاده ی هدایت افراد نیز روشن خواهد بود.

وی، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای بهرمندی از ظرفیت های معنوی عنوان کرد و گفت: رمضان بهار عمر و بهترین فرصت مناسب برای اصلاح است که امیدوارم اخلاص در عمل را در این ماه مبارک پایدار و دایمی کنیم.

مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی بر اجرای فعالیت های پژوهش محور جهت جذب افراد به نماز تاکید و اظهار کرد: روحانیون شاغل در زندان ها به امر نماز اهتمام ویژه داشته باشند و سعی کنند با مطالعه و پژوهش قدم های موثری را در فراهم آوردن شیوه های جذب مددجویان به نماز بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha