جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدتقی کبیری-نماینده مردم خوی در مجلس

حوزه/ کبیری با تاکید بر این که مخدوش کردن ذهنیات مردم نسبت به حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی کار درستی نیست، گفت: متأسفانه بودجه نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه در رسانه ها بالا و پایین و گاهی اغوا کننده مطرح می شد و این بی انصافی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سید تقی کبیری، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، درباره دلایل هجمه عده ای به بودجه نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه در زمان تصویب آن، گفت: متأسفانه در کشور عده ای درباره بودجه بندی، متناسب با واقعیت سخن نمی گویند.

وی افزود: در زمان بودجه بندی عده ای گفتند نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه بخش اعظمی از بودجه ها را به خود اختصاص داده اند در حالی که این گونه نبود. اگر در تقسیم بودجه نگاه کنیم اولاً بخش اعظمی از بودجه های حوزه های علمیه به روش سنتی به وسیله موقوفات، خمس و... از سوی مردم تأمین می شود.

کبیری ادامه داد: بحث بعدی این است که امروزه حوزه های علمیه در مجموعه نظام کارهای متنوعی انجام می دهند و کار آن ها صرفا تربیت طلاب نیست. برای نمونه جامعه المصطفی العالمیه یک مرکز آموزشی برون مرزی است که تربیت دانشجویان و طلاب خارجی را بر عهده دارد. متأسفانه بودجه چنین نهادهایی در رسانه ها بالا و پایین و گاهی اغوا کننده مطرح می شد و این بی انصافی است.

وی اضافه کرد: البته همان گونه که تمامی بودجه ها در نهاد و سازمان ها قابل رصد و بالا و پایین کردن است، در بخش حوزه های علمیه نیز اگر بودجه ای در بحث تحقیقات و مباحث دیگر غیر از موضوع شهریه مطرح شود، قابل بحث است تا اگر بودجه ای در جایی کم است اضافه شود و اگر اضافه است، کم شود.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنین فضاسازی ها کار درستی نیست. مخدوش کردن ذهنیات مردم نسبت به حوزه های علمیه و نهادها فرهنگی کار درستی نیست و افراد آگاهانه و ناآگانه نباید این ذهنیت را در مردم ایجاد کنند که بودجه ها را حوزه های علمیه می برند. در بودجه، دولت و مجلس ناظر هستند.

کبیری در پایان از خبرگزاری حوزه به سبب حضور در نمایشگاه قرآن تقدیر کرد و یادآور شد: امیدواریم فعالیت ها را واقع بینانه به مخاطبان عرضه کنید. رسالتی که امروز شما در این بخش دارید بسیار سنگین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha