پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نجفی قدسی

حوزه/ نجفی قدسی با بیان این که علما می توانند با سلوک خود پایگاه اجتماعی روحانیت را در جامعه حفظ کنند، گفت: متأسفانه امروزه در برخی شهرها با خلأ روحانیون والا مقام مواجه هستیم که باید فکری کرد تا شهرها از علمای بزرگ خالی نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی قدسی در نشست اساتید حوزه علمیه قم و ضیافت افطاری که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی، برگزار شد، به نقش مهم علما در هدایت جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: مشی مردمی علما و جوشش روحانیت با جامعه سبب محبوبیت آن ها و تأثیرگذاری در امر مهم تبلیغ دین می شود، اعتبار اجتماعی روحانیت می تواند سبب حل مشکلات و رفع نیازها شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: یکی از علمایی که در سال گذشته به دیار حق شتافت، حجت الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری بود، ایشان روحانی خدوم و آبرومندی بود که پایگاه اجتماعی خوبی در اصفهان داشت و دارالقرآن بزرگی را تاسیس نمود، مشی و محبوبیت مردمی ایشان، موجب خدمات بزرگ این عالم وارسته در زمان جنگ و بعد از آن شده بود.

وی با بیان این که علما و طلاب می تواند نقش ویژه ای در رفع گرفتاری های جامعه ایجاد کنند و منشأ اثر باشند خاطرنشان کرد: از دیگر شخصیت هایی که خدمات بسیاری داشت، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی از خطبای مشهور است که شخصیتی جامع الاطراف و دارای اخلاقیات، معنویات و جوشش با مردم بود.

وی با تأکید بر این که علما می توانند با سلوک خود پایگاه اجتماعی روحانیت را در جامعه حفظ کنند، تصریح کرد: متأسفانه امروزه در برخی شهرها با خلأ روحانیون والا مقام مواجه هستیم که باید فکری کرد تا شهرها از علمای بزرگ خالی نشود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: مجمع عالی تفسیر قرآن کریم، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات با همکاری  دارالقرآن علامه چند سالی است که گام هایی برداشته اند و امسال هم این کار به نقطه اوج رسید که بیش از 150 نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه به استان رفتند و در ماه مبارک رمضان مشغول برنامه های تبلیغی هستند.

وی با بیان این که نیاز است تا علما و روحانیت تمام شهرهای خالی شده از روحانی را پر کنند، اظهار داشت: ایمان مردم رابطه مستقیمی با روحانیت دارد و به میزانی که روحانیت در جامعه بروز و ظهور داشته باشد، ایمان مردم نیز محفوظ خواهد بود، این مدیر قرآنی خاطرنشان کرد: مردم دین خود را از روحانیت دارند و هرچه حضور روحانیت در شهرستان ها و متن جامعه کمتر شود دینداری نیز  کمتر  خواهدشد، امیدواریم مسئولان حوزه برای این مسائل فکری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha