جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ مدیر عامل خبرگزاری حوزه، رسانه تراز انقلاب اسلامی و حوزه را رسانه ای دانست که در جهت تمدنی حرکت کند، گفت: ما در خبرگزاری حوزه جوامع هدف خود را توسعه داده و طیف متنوعی را پوشش خبری می دهیم و فضای نقد را نیز در رسانه حوزه گسترش داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه سراسر کشور از بخش های مختلف بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن بازدید کرد.

 مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور در غرفه خبرگزاری حوزه در سخنانی به تببین رسانه تراز انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری گفت: همان گونه که برخی از قرائت های دینی می تواند قرائت سکولار باشد، بعضاً نهادها و مجموعه های دینی نیز ممکن است بدون توجه، گرایش کاملا سکولاریستی داشته باشند. یعنی تنها در رابطه با ارتباط فرد با خدا صحبت کنند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ممکن است یک رسانه دینی نیز رسانه سکولار باشد، عنوان داشت: چنین رسانه ای تنها درباره دین صحبت می کند، در حالی که تنها به بخش کوچکی از وظایف خود عمل می کند؛ چون دین را تنها ارتباط فرد با خدا بیان می کند و به سه ضلع دیگر یعنی ارتباط فرد با خودش، ارتباط فرد با جامعه و ارتباط فرد با هستی بی توجهی می کند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور، رسانه تراز انقلاب اسلامی و حوزه را رسانه ای دانست که در جهت تمدنی حرکت کند و عنوان داشت: رسانه ای در تراز دین است که خود را نسبت به تمامی معقولات مادی و معنوی جامعه مسئول بداند. البته این به معنای مدیریت نیست، بلکه مسئول دانستن است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری تأکید کرد: اسلام تمدن ساز باید برای دنیا و آخرت مردم حرف داشته باشد. به عدالت و معنویت، عقلانیت و احساسات، انسان و طبیعت، سیاست و دیانت و... توجه داشته باشد.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان کرد: رسانه دینی که خودش را غمخوار مردم نداند، از آسیب ها و مشکلات اجتماعی فاصله بگیرد، نسبت به دردهای داخلی و خارجی بی تفاوت باشد، دغدغه عدالت و آزادی و رفع فساد، ظلم، جهالت و تحجر را نداشته باشد نمی تواند با مردم ارتباط برقرار کند، چون با واقعیت جامعه فاصله گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه های آتی خبرگزاری حوزه نیز گفت: در بخش رسانه های مکتوب، فضای مجازی و چند رسانه ای تحولات بسیار جدی را تعقیب می کنیم.

وی یادآور شد: در بخش مکتوب تاکنون چندین ویژه نامه ای خوب منتشر شده و تا پایان سال منتشر خواهد شد. در بخش مجازی نیز تنوع زبانی و توسعه حضور در شبکه های اجتماعی را پیگیری می کنیم.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ما در خبرگزاری حوزه جوامع هدف خود را به شدت توسعه داده ایم و طیف متنوعی را پوشش خبری می دهیم. فضای نقد را در رسانه حوزه گسترش داده ایم و نخست از نقد خودمان نیز شروع کرده ایم، اکنون نیز با همکاری نهادهای دیگر حوزه، فضای نقد را گسترش می دهیم.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha