سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیین رونمایی کتاب حکمت نامه سالمندان

حوزه/ کتاب «حکمت نامه سالمندان» که به قلم آیت الله ری شهری تالیف شده است امروز در قم رونمای شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم  رونمایی از کتاب «حکمت نامه سالمندان »ظهر امروز با حضور رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی رئیس پژهشکده علوم حدیث دارالحدیث و حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث در آسایشگاه سالمندان در میدان شهید محلاتی قم برگزار شد.

در ابتدای این برنامه دکتر رضا سلیقه با اشاره به مسایل مرتبط به نگاهدارای سالمندان از حیث اجرایی در استان قم، گفت: هم اکنون سه مرکز نگهداری سالمندان در استان وجود دارد و بیش از ۲هزار سالمند در این مراکز نگهداری می شوند.

وی با اشاره به هزینه کرد چند میلیاردی برای یارانه نگهداری از سالمندان از سوی دولت بیان کرد: این هزینه، هزینه قانونی است ولی باید به شکلی رفتار کنیم که هیچ سالمندی دوران کهنسالی خود به دور از سرمایه های عاطفی که با سالها تلاش و خون دل ایجاد کرده است سپری کند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به احادیثی از اهل بیت(ع) پیرامون تکریم سالمندان بیان کرد: پیران جامعه مایه برکت اجتماع هستند و اگر به خوبی تکریم نشوند قطعا با بی برکت شدن فضای اجتماعی و خانوادگی مواجه خواهیم شد زیرا برکت عنصری است که فارغ از فضای مادی تعریف می شود.

وی تصریح کرد: سالمندی نشانه آن است که یک فرد در طول دوره زمانی عمر خود، زندگی سالم ومفیدی داشته است و توانسته است که با مشکلات مختلف به خوبی مواجه شود و بیماری ها و حوادثی که برای بسیاری از مردم در دوران جوانی و میانسالی ایجاد می شود را پشت سربگذارد؛ به همین دلیل باید امید داشت که ما نیز بتوانیم به این شکل زندگی کنیم.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا پایان بخش این مراسم بود که وی با ذکر این مطلب که این کتاب باید فرهنگسازی شود گفت: در نظر داریم که این کتاب به اشکال مختلف از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

پس از سخنان وی مراسم رونمایی از این کتاب که به قلم آیت الله ری شهری و همکاری پژوهشگران دارالحدیث منتشر شده است برگزار شد و مسئولان حاضر در جلسه از این آسایشگاه نیز بازدید کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha