جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولیت مسجد مقدس جمکران

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: امام(ره) نه تنها ‌نگاهی به اموال مصادره شده از حکومت قبل نکرد و وجوهات شرعی که به ایشان رسید را تا آخرین ریال خرج بیت‌المال کرد، امروز نیز رهبر معظم انقلاب زندگی بسیار ساده و بی‌آلایشی دارند و چهار فرزند ایشان که طلبه‌های متدین، مذهبی مخلص هستند همه در منازل استیجاری زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در نشست پرسمان دینی که با عنوان «در فراق روح الله» در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی در اندیشه امام راحل اظهار کرد: امام(ره)، قرآن را باور داشت و هر آنچه انجام می داد بر اساس آیات قرآن بود، امام در قدم قدم کارها و اندیشه های خود بندگی خدا پیشه می‌کرد و معبودی جز خدای یگانه را نفی می‌کرد چرا معبود طاغوت است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) و به دنبال ایشان حضرت امیرمؤمنان علی(ع) تشکیل حکومت اسلامی دادند، افزود: امام خمینی(ره) که یک قرآن‌شناس کامل بود مبتنی بر قرآن، سیره رسول‌الله و سیره علوی با قاطعیت به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بود چون بدون آن حکومت امکان اجرای احکام اسلامی وجود ندارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: منظور تکالیف اجتماعی است جون تکالیف شخصی مثل نماز و روزه، هر کسی در خارج کشور حتی در نظام شاهنشاهی هم می‌تواند انجام دهد ولی مجموعه اقتصاد، سیاست و قضاوت اسلامی جز با تشکیل حکومت اسلامی امکان‌پذیر نیست.

حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات حاکمیت اسلامی است

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات و از تکالیف حاکمیت در قبال مردم است، افزود: اگر خدمت به مردم در حاکمیت نباشد آن حکومت اسلامی نیست بلکه حکومت طاغوت است، حکومت اسلامی حکومتی است که از رأس هرم قدرت تا پایین‌ترین اجزای آن هدفی جز خدمت به مردم ندارد، بنابراین هر کس در هر مقامی چنانچه از این قانون؛ خدمت مردم چه معنوی و چه مادی خارج شود اسلامی بودن حکومت را نفی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به آیه‌ای از سوره آل‌عمران، که یهود و نصارا دشمنان اسلام اگر خیر و خوبی برای مسلمانان فراهم شود، ناراحت شده و عزا می‌گیرند، بیان کرد: پیشرفت ما در صنعت موشکی دشمنان امروز ما را آزرده‌خاطر کرد، همچنین زمانی که با همت جوانان ایرانی به انرژی هسته‌ای و تکنولوژی آن دست یافتیم به فرموده قرآن  آنها از شدت ناراحتی و عصبانیت در درون انگشتان خود را از روی غیض می‌جوند چنانچه برای جامعه ما مشکلی پیش آید آنها خوشحال می‌شوند.

وی تصریح کرد: منافع و اهداف آنها با ما همسو نیست و در تضاد هم قرار دارند؛ آزادی در آمریکا از منظر اسلام عین اسارت است و آنچه از آزادی در اسلام بیان شده از نگاه آنها اسارت است.

تولیت مسجد مقدس جمکران متذکر شد: از نظر قرآن کسانی که دشمنی دشمن و کینه‌های پنهان شده در دل آنها را نمی فهمند، عقل ندارند که مصداق امروزی آن، غرب‌زده‌ها و کسانی که شیفته آمریکا و اروپا هستند و دو تابعیتی می‌شوند، است اما کسانی عاقل هستند که حرف خدا را باور می‌کنند اینکه آنها کاری جز دشمنی با شما ندارند و تا زمانی که پایبند به دین باشید شما را دوست ندارند.

با قاچاق و واردات بی‌رویه کالا به اشتغال بیگانگان رونق بخشیده‌ایم

وی به قاچاق و واردات بی‌رویه کالا اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند «کانیترهای قاچاق را آتش بزنید» که اگر این کار را کرده بودند امروز شاهد قاچاق و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی نبودیم تا برای بیگانگان شغل ایجاد کرده و جوانان خود را بیکار کنیم و بسیاری از تولیدگران داخلی به همین علت ورشکست شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در بخش دیگری از سخنانش به نحوه زندگی امام اشاره و عنوان کرد: امام راحل در نجف و جماران در خانه استیجاری زندگی کردند و در خانه استیجاری از دنیا رفتند، اما شاه وقتی از ایران رفت طبق آمار اعلام شده 20 میلیارد دلار در بانک‌های خارج ثروت‌های انباشته کرده بودند.

زندگی ساده و بی آلایش رهبر معظم انقلاب

وی ادامه داد: امام(ره) نه تنها ‌نگاهی به اموال مصادره شده از حکومت قبل نکرد، بلکه وجوهات شرعی که به ایشان رسید را تا آخرین ریال خرج بیت‌المال کرد، امروز نیز رهبر معظم انقلاب زندگی بسیار ساده و بی‌آلایشی دارند و چهار فرزند ایشان که طلبه‌های متدین، مذهبی مخلص هستند همه در منازل استیجاری زندگی می‌کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: فرزندان رهبر معظم انقلاب با وجود اینکه بسیار مورد تهاجم هستند، هرگز اجازه نمی‌دهند کسی درباره اجتهاد و جایگاه علمی آن‌ها سخنی بگویند؛ دشمن که کارش دشمنی و جوسازی است، اما آنچه را که ما از آنها سراغ داریم چیزی جز اخلاص و عبودیت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: در اواخر عمر امام خمینی(ره) 200هزار مقاله و کتاب علیه امام در دنیا نوشته و منتشر شد، یکی از آنها کتاب هزار صفحه ای بود که بدترین و زشت‌ترین تهمت ها را درباره امام راحل مطرح کرده‌ بودند.

313/28

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha