پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: همدردی بهترین کمک است، مردم فلسطین خود خط مقدم را حفظ کرده اند و می جنگند و این نبرد را ادامه می دهند و نمی گذارند اسرائیل خواب آرامی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیداکبر حسینی نژاد، با اشاره به اهمیت شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: امروز حضور در این مراسم از مهم ترین اولویت های هر مسلمان است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام در حالی انجام می‌شود که فلسطینیان آن را ضربه‌ای مهلک به روند صلح می داند. به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر در قالب یک حرکت نمادین، از شعارهای مهم دونالد ترامپ در کارزار انتخابی بود که امروز وی اقدام به چنین حرکت ناشایستی کرده است.

وی تصریح کرد: همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی که سر سپرده نیستند، از این حرکت ناشایست امریکا اعلام بیزاری کردند؛ ولی امروز حساسیت قضیه برهمگان روشن شده است که مردم فلسطین همچنان مظلوم هستند و نیاز به حمایت بیشتری دارند.حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد خاطر نشان کرد: این حرکت نابخردانه امریکا لک ننگی است که بر پیشانی این کشور حک شده است و امروز همه مسلمانان وظیفه دارند که به فریاد مظلوم فلسطین برسند و از دولت های استکبار اعلام بیزاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد به حضور ادیان مختلف در فلسطین اشاره کرد و گفت: ما نمی خواهیم بگوییم باید در فلسطین لشکری کشی کنیم، حمایت ما موجب دلگرمی مردم فلسطین می شود، مسلمانان در ایران حداقل کاری  که می توانند برای مردم فلسطین انجام دهند، ابراز همدردی است و با حضور خودشان در روز قدس و راهپمایی در این روز مهم به ندای امام و رهبری لبیک می گویند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: همدردی بهترین کمک است، مردم فلسطین خود خط مقدم را حفظ کرده اند و می جنگند و این نبرد را ادامه می دهند و نمی گذارند اسرائیل خواب آرامی داشته باشند، گرچه این راهپیمایی تنها در چند ساعت انجام می گیرد کار کوچکی و عادی نیست هر دقیقه و شعار یک عبادات است که در ماه رمضان توصیه امام راحل بوده است.

وی به تاثیر و حضور روحانیان در این راهپیمایی اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیت همیشه پیشکسوت بوده است قطعا حضورشان همچنان که در ابتدای انقلاب وجود داشته در ادامه آن هم تاثیرگزار است، وقتی حامیان و موثران اصلی  حادثه انقلاب شانه خالی کنند برای مردم دلسردی پیش می آورد کسانی که پیشرو و مستقبل مردم بوده اند در صحنه و خط مقدم باشند، حاکی این است که امام و رهبری توصیه حق داشته که مردم بر این راه جدی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد خاطر نشان کرد: برخی تصور می کنند که انقلاب تمام شده است و باید فقط کشور را حفظ کنیم، این سخنان از سوی برخی از مقامات نیز می شود که جای تاسف دارد؛ در حالی که باید دانست فلسطین مقطعی نیست و جنگ ما با کفار و صهیونیست همیشه ادامه دارد بنابراین روحاینت که پرچم دارد بوده اند باید همیشه در این راه حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha