جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع راهپیماییان روز جهانی قدس در کرمان گفت: در طول تاریخ ننگین پادشاهی سعودی هیچ یک از حکام مانند این‎ها به آرمان فلسطین خیانت نکردند و شاید بی جا نباشد که بگوییم که عربستان مسیر معامله قرن را پیش پای آمریکا گذاشته. واقعیت این است که آل سعود همان آل یهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، سردار سید یحیی رحیم‌صفوی، در جمع مردم کرمان، در رابطه با نام گذاری آخرین روز ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام(ره) با نام گذاری جمعه آخر رمضان به عنوان روز قدس، توطئه آمریکایی اسرائیلی و ارتجاع عرب در فراموشی  قدس شریف را با شکست روبرو ساخت.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، آزادی قدس و فلسطین به مساله اول امت اسلامی و آزادیخواهان جهان تبدیل شده است. راهپیمایی امروز در ایران و سرتاسر جهان نشان از عمق استراتژیک و دامنه انقلاب اسلامی است و نتایج آن در پیدا شدن آثار شکست برای آمریکاییها و اسرائیلیها است که شکست آنها هرسال آشکارتر میشود و به فضل الهی نشانههایی از پیروزی نهایی در حال نمایان شدن است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: امروز فلسطین برای صهیونیستها یک محیط ناامن و شکننده است و آزادی و آرزوی امنیت برای مهاجرین یهودی یک خیال باطل است و پیروزی نهایی برای مسلمین و فلسطینیها نهایی است. «جا الحق و زحق الباطل» این شعاری بود که مردم ایران در پیروزی انقلاب سر دادند و امروز همین شعار برای فلسطینیها یک شعار الهام بخش است.

سردار صفوی به مقاومت مردم فلسطین و درگیریهای روزهای اخیر فلسطینیها و اسرائیل اشاره کرد و بیان داشت: روزهای گذشته شلیک دهها موشک از غزه به سمت اسرائیل، ضعف تجهیزات و امنیت اسرائیل را نشان داد. اگر چه اسرائیل در برابر این مساله دست به حملات ددمنشانهای زد و بیش از صد و سی نفر را شهید و چند هزار تن دیگر را زخمی کرد، ولی نتوانست جلوی راهپیمایی بازگشت را بگیرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: جامعه ایران از یاد نبرده است که چگونه فرزندان این وطن در زمان جنگ تحمیلی با آن کمبود امکانات و مظلومیت، دشمن را از خاکمان بیرون کردند و رژیم بعث را نابود کردند، اگر چه در این راه افراد زیادی شهید و جانباز شدند. این مسیر مسیری است که تجربه آن را ملت ایران به تمام مردم مظلوم جهان چه در فلسطین و سوریه و عراق و چه در دیگر نقاط دنیا انتقال داده است.

وی به تفاوتهای راهپیمایی امسال با سالهای گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از تفاوتهای راهپیمایی امسال با سالهای گذشته، شکست جریان‎های تکفیری است که برای فراموشی فلسطین و جلوگیری از بیداری اسلامی، به دست عربستان و آمریکا و اسرائیل به وجود آمده بودند، که به فضل الهی در عراق به صورت صد درصد از بین رفتهاند و در سوریه تنها قسمتی از آنها، آنهم با حمایت آمریکا هنور باقی هستند و لیکن نفسهای آخر خود را میکشند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، پیروزی سیاسی حزب الله لبنان را دومین تفاوت برشمرد و افزود: پیروزی مقاومت و حزب الله در انتخابات لبنان که بیش از نیمی از کرسیهای پارلمان لبنان را به دست آوردند، دومین تفاوت با سالهای گذشته است که این موضوع خشم اسرائیل و آمریکا را افزایش داده و نقش دلارهای عربستان را باطل کرده است.

سردار صفوی به تفاوتهای بعدی اشاره کرد و گفت: آشکارا شدن همدستی حکام جدید عربستان با اسرائیل در قضیه فلسطین که قبلا  آن را مخفی میکردند، سومین مساله است. حکام جدید عربستان امروزه علنا با اسرائیل همدستی میکنند. حضور یک رئیس جمهور کاملا صیهیونیستی که سرسپردگی خود را به لابی اسرائیلی نشان داده است چهارمین تفاوت است. در آمریکا حدود شش میلیون یهودی زندگی میکنند و ترامپ حمایت خود را از آنها و تشدید حملات بر علیه مقاومت را نشان داده است. کمک به سعودیها در بمباران مردم یمن و فروش صدها هزار دلار سلاح به حکام عربستان دیگر فعالیتهای ضد مقاومت ترامپ است.

وی به تصمیمات دولت ترامپ در رابطه با فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا دو تصمیم بر علیه فلسطین اتخاذ کرده است که اولین آن انتقال سفارت آمریکا از تلآویو به بیت المقدس و اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل میباشد که خلاف تمام قطعنامههای سازمان ملل است. دومین تصمیم که هنوز آن را اعلام نکرده است، طرحی جدید و فتنه جدیدی با عنوان معامله قرن به منظور پایان بخشیدن به مساله فلسطین است.

سردار صفوی در رابطه با طرح معامله قرن تصریح کرد: این طرح در واقع معاملهای است برای نابودی حق مردم فلسطین و واگذاری کل فلسطین به اسرائیل که در عوض آن چند روستا را به دولت خود گردان فلسطین وعده دادهاند. البته شرط نیز تعیین کردهاند که برچیده شدن سلاح مقاومت از نوار غزه و کناره باختری شرط این معامله است.

وی به رد پای خیانت سعودیها در این مساله اشاره کرد و افزود: آل سعود با حمایت از این طرح بزرگترین خیانت را به آرمان آزادی قدس کرده، در طول تاریخ ننگین پادشاهی سعودی هیچ یک از حکام مانند این‎ها به آرمان فلسطین خیانت نکردهاند و شاید بی جا نباشد که بگوییم که عربستان مسیر معامله قرن را پیش پای آمریکا گذاشته است. واقعیت این است که آل سعود همان آل یهود است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در رابطه با راهپیمایی مردم فلسطین تحت عنوان حق بازگشت گفت: راهبرد جدید مقاومت اسلامی تحت عنوان حق بازگشت است که هر سال در تاریخ سی ماه مارس در روز زمین برگزار میشود. امسال حدود ۱۰ فروردین این انتقاضه جدید با عنوان حق بازگشت از غزه با راهپیمایی مردم غزه برای درهم شکستن محاصره این منطقه و عبور از دیوار و فنس الکترونیکی شروع شد که به شدت ارتش صهیونیستی را منفعل ساخت و دست به کشتار مردم غزه زدند، اما این راهپیمایی ادامه یافت و باعث شد اسرائیلیها دست به موشک باران و کشتار مردم غلسطین بزنند که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت.

وی به دستاوردهای راهبرد حق بازگشت اشاره کرد و افزود: این شیوه جدیدی از مقاومت مردم فلسطین است که دستاوردهای زیادی داشته، از جمله دستاوردهای آن، میتوان به تاکید بر حق بازگشت به عنوان حقی صابت که مطابق تمام قوانین سازمانهای بین المللی است اشاره داشت. جلب افکار مردم جهان و منطقه به مساله فلسطین، پیگیری بین المللی شکستن محاصره غزه، کمرنگ ساختن تبلیغات انتقال سفارت به قدس و مقابله با توطئه جدید معامله قرن از دیگر دستاوردهای مهم این نوع مقاومت است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در رابطه با چشم انداز آینده فلسطین و راهبرد آزادی آن گفت: از دیدگاه ما و با استناد به بشارتهای آیات قرنی و روایات و سخنان امام خمینی و مقام معظم رهبری اعتقاد داریم که ظالمین اسرائیلی شکست خواهند خورد و فلسطین به عنوان پاره تن اسلام آزاد خواهد شد.

سردار صفوی در رابطه با وضعیت جمعیتی فلسطین اشغالی گفت: رشد جمعیت کنونی فلسطینیها بیشتر از رشد یهودیهای ساکن در فلسطین اشغالی است و تا سال 2025 جمعیت آنها با هم مساوی میشود و بعد از آن جمعیت فلسطینیها غلبه پیدا خواهد. در این سال کل جمعیت فلسطین اشغالی حدود یازده میلیون نفر است که شش میلیون آن را یهودیان تشکیل میدهند که نود درصدشان مهاجراند. جمعیت عرب نوارغزه و ساکنین اشغالی که تابعیت اسرائیلی پذیرفتهاند بیش از پنج میلیون نفر است و در آینده جمعیتشان از یهودیان پیشی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کل جمعیت یهودیان در جهان بیست و دو ملیون نفر است که  شش میلیون در آمریکا ، شش میلیون نفر در اسرائیل و سه میلیون در آرژانتین هستند و بقیه در کشورهای مختلف پراکندهاند، اما جمعیت مسلمانان جهان بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون نفر است و حدود پانصد میلیون نفر مسلمان دور تا دور رژیم اسرائیل در کشورهای مختلف ساکناند و اکثر آنها ضد اسرائیل و ظلم هستند و برای آزادی قدس حاظر به حمایت هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه بیان داشت: سرزمین فلسطین اشغالی بیست و هفت هزار کیلومتر است که حدود یک سوم استان کرمان میباشد. از این مقدار نیز یک سوم آن صحرای نقب را تشکیل داده است. این کشور سرزمینی محدود است و لبنان، سوریه، اردن ومدیترانه آن را احاطه کردهاند.

وی علت موجودیت اسرائیل را در دو اصل برشمرد و افزود: یک اصل، اصل تبلیغات در جهت مظلومیت یهود و مظلوم نمایی یهودیها است که هلوکاست نمونه آن است. دوم، ادعای تشکیل تنها دولت دموکراسی واقعی در خاور میانه را دارند. حالا همین راهبرد حق بازگشت باعث نابودی این دو اصل آنها شده است.

وی افزود: با راهپیماییهای حق بازگشت مظلومیت فلسطینیها در تمام دنیا روشنتر شده است و حق بازگشت شش میلیون مسلمان آواره که یک اصل دموکراسی است موجب از بین بردن چهره دموکراسی اسرائیل گشته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان به راهبرد آزادی فلسطین اشاره کرد و گفت: راه نجات فلسطین در اتحاد مسلمین، راهبرد حق بازگشت، ادامه جهاد مسلحانه، محور قرار گرفتن فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام، الگو گیری ملتها و دولتهای اسلامی از ایران در مقاومت، تقویت گروههای مقاومت فلسطین، گسترش گروههای مقاومت به لایههای مختلف اجتماعی خصوصا در کرانه باختری، استفاده از ظرفیت عمومی و دیپلماسی پنجاه و هفت کشور جهان اسلام، تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی توسط مردم مسلمان جهان، راه اندازی جنگ نرم در فضا مجازی، راه اندازی نهضت رسانهای بر علیه عادی سازی ارتباط کشورهای اسلامی با اسرائیل، راه اندازی جشنوارههای هنری در حمایت از مردم فلسطین و راه اندزی انجمنها در سطح منطقه و جهان در حمایت از آزادی فلسطین است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha