شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ همایش ملی «روش پژوهش حضرت آیت الله جعفر سبحانی»، با هدف شناخت روش‎ پژوهشی این مرجع تقلید در زمینه‎های عقلی و نقلی، در راستای بکارگیری آن در عرصه های پژوهشی، به همت موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه کرمان برگزار می‎شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، همایش ملی «روش پژوهش حضرت آیت الله جعفر سبحانی» در موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه کرمان، برگزار میشود.

خانم حاجی مقصودی دبیر جشنواره ملی «روش پژوهش حضرت آیت الله سبحانی» گفت: این جشنواره که چهارمین جشنواره پژوهشی برگزار شده موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه کرمان می‏باشد، ۲۱ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با هدف از برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش در ابتدا ایجاد ارتباط پژوهشی میان حوزه و دانشگاه و پژوهشگران حوزه و دانشگاه است و در مرحله دوم، شناخت روشهای پژوهشی مراجع و علما در زمینههای عقلی و نقلی، برای بکارگیری آنها در زمینههای پژوهشی مختلف میباشد.

استاد حوزه علمیه خواهران کرمان افزود: طرح برگزاری این همایش ابتدا توسط گروه علمی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه مطرح گردید و پس از هماهنگی با معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور، مقدمات برگزاری فراهم شد.

وی افزود: تا به حال سه دوره  همایش با موضوع بررسی روش پژوهشی علامه طباطبایی، آیت الله معرفت و علامه جعفری برگزار شده است که امسال با توجه به جامعیت علمی حضرت آیت الله سبحانی در رشتههای مختلف علوم اسلامی، خصوصا رشته تفسیر و همچنین وجود رشته تفسیر در مدرسه سطح عالی فاطمیه، تصمیم به برگزاری همایش با موضوع «روش پژوهش حضرت آیت الله سبحانی» گرفته شد.

دبیر جشنواره ملی «روش پژوهش حضرت آیت الله سبحانی» در رابطه با نحوه شرکت در جشنواره، گفت: خواهران و برادران طلبه و دانشجوی علاقه مند به شرکت در این همایش میتوانند آثار خود را در قالب مقاله تا دهم مهرماه ۹۷ به آدرس ایمیل(fatemiye3kerman@whc.ir) ارسال کنند. لازم به ذکر است که این جشنواره در سطح کشوری برگزار میشود و پژوهشگران از سراسر کشور میتوانند در آن شرکت کنند.

وی گفت: بررسی مقالات در دو سطح خواهد بود که سطح اول از میان مقالات دانش ­آموختگان مقطع سطح 3 و 4 حوزه ­های علمیه و کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه خواهد بود و در سطح بعدی مقالات دانش ­آموختگان مقطع سطح2 حوزه­ های علمیه و کاردانی و کارشناسی دانشگاه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

«روش پژوهش حضرت آیت الله سبحانی» افزود: این همایش در سه بخش موضوعی عمومی، ویژه و مقایسه دیدگاهها برگزار میشود که علاقه مندان میتوانند در بخش عمومی به دیدگاههای آیت الله سبحانی در موضوعاتی چون فقه، اصول، تفسیر،حدیث، رجال، کلام و فلسفه، تاریخ و فرق و ادیان بپردازند. در بخش ویژه روش شناسی مباحث کلامی و کلام جدید، فلسفی، تفسیری، فقهی و اصولی، رجال و حدیث، تاریخ و فرق و ادیان مورد نظر است و در بخش سوم مقایسه دیدگاه حضرت آیت الله سبحانی با علامه طباطبایی، آیت الله معرفت و علامه جعفری موضوع پژوهشها میباشد.

وی گفت: اختتامیه همایش ۲۱ آبان ماه برگزار میشود که  طی آن از برگزیدگان با اهدای کمک هزینه عتبات عالیات و مشهد مقدس تقدیر به عمل میآید. همچنین علاقه مندان شرکت در جشنواره، برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند از طریق شماره تلفن 03432222827 با دبیر خانه همایش ارتباط برقرار کنند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha