جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: در این مواجهه تمدنی مهم ترین رقیب ما با دنیای غرب است و آمریکا از اهمیتی برخوردار است که قوی ترین و مهم ترین محور تمدنی دنیای غرب به شمار می رود که نباید از آن غافل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مدیر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه  در نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که عصر دوشنبه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد در ابتدا این سؤال را مطرح کرد که آیا تمرکز روی حقوق بشر آمریکایی راهبردی و استراتژی برای این برهه از انقلاب است یا خیر؟

وی با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری فراتر از دنیای اسلام است، گفت: به عقیده رهبری مهم ترین ویژگی دنیای معاصر این است که در یک پیچ تاریخی قرار دارد و مسیر تمدنی تاریخ دستخوش تغییر می شود، بنابر این مسیر تاریخ بشیریت و تمدنی بشریت دستخوش تغییراتی است و در این راستا مسائلی چون بروز بحران های متعدد در نظام قبل، تغییر در مناسبات قدرت عرصه بین المللی، شکل گیری قطب های سیاسی و گذر از دنیای تک قطبی سیاسی و شکل گیری موج های بیداری اسلامی را از آن دست بیان نمودند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه تصریح کرد: در این مواجهه تمدنی اسلام و تمدن های دیگر مناسبت های تمدنی دستخوش تغییراتی می شود و اقتدار تمدن دنیای اسلام روبه افزایش و تمدن های رقیب رو به افول است.

وی افزود: در این مواجهه تمدنی مهم ترین رقیب ما با دنیای غرب است و  آمریکا از اهمیتی برخوردار است که قوی ترین و مهم ترین محور تمدنی دنیای غرب به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری ادامه داد: این تمدن قوی آمریکا، دشمن ترین نسبت به ما نیز هست و دیگر این که نه تنها دشمن است، بلکه محور و مبنای بسیاری از دشمنی های دیگر نیز است بنابراین نمی شود در این مواجه تمدنی قوی ترین، محوری ترین و دشمن ترین رقیب خود را توجه نکینم.

وی با بیان این سؤال که در این تمدن غرب که نشانه های افول، رکود و شکست آن وجود دارد و خود را نشان می دهد چه نقاط ضعفی هست، گفت: چالش ها و آسیب های تمدن غرب برخی سیاسی، نظامی و برخی اخلاقی، اجتماعی و معرفتی و فکری است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه مطرح کرد: به عنوان مثال در محور سیاسی در حدود 50 سال قبل نظام تمدن غرب، رژیم اسرائیل را پایه گذاری نمود و این رژیم وارد جنگ با تمام دنیای اسلام شد و 4 کشور مستقیم وارد جنگ شد و نتیجه  چهار بر صفر جنگ را واگذار کردند، اما امروزه به جایی رسیده ایم که اسرائیلی که برای فتنه انگیزی در دنیای اسلام ایجاد شده بود در شهر های خود با دیوار های بتنی خود را محصورکردند تا از حملات گروه های مبارز فلسطینی و حملات احتمالی حزب الله در امان باشند.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه توضیح داد: تمدن غرب با محوریت آمریکا با چالش ها و بحران های جدی مواجه است، اما در میان این بحران هایی وجود دارد که هویتی و حیثیتی است و آن حقوق بشر می باشد چرا که بسیاری از اسناد بین المللی به حقوق بشر بر می گردد و بسیاری از نهاد هایی که تمدن غرب به آن افتخار می کند و کنوانسیون ها نازل به حقوق بشر شکل گرفته است و بسیاری اتفاقات بین المللی نیز در خلال آن ایجاد گردیده است.

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری با تأکید بر این که مباحث حقوق بشر برای آمریکا و تمدن غرب امری حیثتی است و هم آن را شالوده مبانی فکری خود می دانند و هم سازمان هایی را محصول این دانسته که بسیاری اقدامات و برنامه ها را انجام می دهد، افزود: اگر بخواهیم با  این امر مقابله کنیم، باید نقاط ضعف رقیب تمدنی را مد نظر داشته باشیم.

وی گفت: علاوه بر تقویت نقاط قوت خود باید به فرموده رهبری روی موارد نقض حقوق بشر در امریکا تمرکز و پیگیری کنیم که این  راهبردی مهم و مقوله ای مهم و راهبردی است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه تصریح کرد: اگر این پروژه با جدیت خود دنبال شود، یکی از فوایدی که دارد این است که نشان می دهد مبانی تمدن فکری غرب چقدر با اشکالات بنیادی مواجه است و فلسفه وجودی بسیاری از سازمان های بین المللی که موجب نفاق تمدن غربی  است بر ملا می شود و بسیاری از اقداماتی که تمدن غربی علیه دنیای اسلام داشته، همه این ها رسوا می شود.

وی ابراز کرد: تمدن غرب تمدن رسوایی است و خون بار ترین جنگ مربوط به جنگ جهانی دوم است که توسط دنیای غرب شکل گرفت  و تبعاتی را برای بسیاری کشور ها ایجاد کرد و  فیلم یتیم خانه ایران نیز به حوادث بعد از جنگ جهانی دوم در ایران اشاره دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری گفت: اسلام هراسی و ایران هراسی که اتفاق افتاده، عمده این ها مبتنی بر مسئله حقوق بشر بوده و سال ها برای آن هزینه کردند و رسانه هایی روی آن سرمایه گذاری نموده اند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه افزود: این موضوع که مقام معظم رهبری تأکید دارند باید پیگیرموارد نقض حقوق بشر آمریکا باشیم موضوع کلیدی است و ما در این راه تنها نیستیم و روسیه، چین و بسیاری کشور ها و نیز خود سازمان ملل در این مسیر گزارش هایی دارند و تشکل هایی در دنیا روی موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا کار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha