جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عیسی قاسم

حوزه/کتاب «قیام امام حسین(ع) و انقلاب امام خمینی(ره)» نوشته آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین با ترجمه دکتر سید مهدی نوری کیذقانی و مریم نصر اللهی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کتاب «قیام امام حسین(ع) و انقلاب امام خمینی(ره)» ترجمه کتاب «ثورة أم و ثورة شعاع» اثر آیت ‌الله شیخ عیسی قاسم از برجسته ‌ترین علما و رهبران سیاسی بحرین است که نویسنده در این کتاب، به ارزیابی قیام امام حسین(ع) و انقلاب امام خمینی(ره) و بیان وجوه مشابهت آن‌ها می ‌پردازد.

این گزارش می افزاید: در نظر نویسنده، قیام امام حسین(ع) به ‌منزله قیام اصلی و مادر و چون خورشیدی فروزان است و نهضت امام خمینی(ره) را به‌ منزله پرتو امتدادی از آن قیام جاویدان به ‌حساب می ‌آورد. آیت الله عیسی قاسم پس از بیان یک مقدمه کوتاه درباره انقلاب و مفهوم آن، در پنج محور به ارزیابی تطبیقی قیام سیدالشهدا(ع) و انقلاب امام خمینی(ره) می پردازد. محورهای پنج گانه ای که نویسنده به بررسی تطبیقی قیام امام حسین(ع) و انقلاب امام خمینی(ره) عبارتند از: مسأله و بینش، رهبری، نخبگان و امت، شرایط و ابزار و نتایج.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم: «رهبر انقلاب ایران، در راه سَرورش امام حسین(ع) جدیّت و اهتمام کامل به خرج داده و در هیبت یک انقلابی استوار کوشید که برای تمام جهان، میان اسلامی که از آسمان، علم، عدالت، رحمت، کرامت، امانت و احسان نازل کرده و اسلامی که ساخته شیاطین جن و انس است، تمایز بخشد؛ اسلام ساخته شیاطین، سراسر جهل، ظلم، قساوت، ترس، بدی و خواری بود.»

در بخش دیگری از کتاب آمده است: «امام خمینی(ره) فردی انقلابی است که به خاطر خدا، با الهام از غیرت امام حسین(ع) شورید و با الهام از صبر امام حسن(ع)، تلخی صلح با دشمن خدا را به خاطر دین خدا، چشید؛ و بسان پیشوای پرهیزگاران، امیرالمؤمنین علی(ع)، در حکومت میان بندگان خدا، خداوند را در نظر داشت. او بنده صالح و مجاهدی است که به ‌مثابه نمادی بزرگ در خطّ مبارزه انبیاء، اولیا و صالحان، بر ضد جبّاران و ستمگران روی زمین و طغیانگران مستکبر، باقی خواهد ماند.»

مشخصات

چاپ اول کتاب «قیام امام حسین(ع) و انقلاب امام خمینی(ره)» در ۱۲۸ صفحه، قطع رقعی و قیمت ۷۵۰۰ تومان در خرداد ۱۳۹۷ منتشر شده است. دفتر نشر معارف درباره شناخت بحرین کتاب «آیت الله عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح» (ترجمه اسماء خواجه زاده)، «انقلاب کرامت در بحرین» (مجموعه گفتارها و گفتگوهای انقلابیون بحرینی و صاحب نظران) را به کوشش ایمان نوروزی و کتاب «بازخوانی خطبه‌های انقلابی امام حسین (ع)» نوشته عبدالوهاب حسین (رهبر انقلاب بحرین) منتشر کرده است و هم اکنون دو کتاب جدید دیگر از آیت الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین)، دو کتاب از آیت الله سید عبدالله الغریفی (از علمای مبارز بحرین)، یک کتاب استاد عبدالوهاب حسین (رهبر انقلاب بحرین) و یک کتاب از شیخ سعید میرزا نوری (روحانی مبارز بحرینی) را در دست نشر دارد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha