سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 453363
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
اقتصاد اسلامی

حوزه/ بررسی و نقد جایگاه تسمیه گرایی در معرفت شناسی دانش اقتصاد، ارزیابی تأثیر نرخ تورم و بیکاری بر مخارج مذهبی و پیامدهای نبود نظارت شرعی بر نظام بانکی ایران از مطالب فصلنامه اقتصاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اقتصاد اسلامی، مجله‌ای علمی تخصصی است که به منظور طرح و توسعه مطالعات بنیادی و کاربردی در باب اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران با اهداف تبیین اصول و پی ساخت‌ها و مسائل اساسی نظام اقتصادی اسلام و دفاع عالمانه و مستدل از آن؛ آسیب‌شناسی و نقد منطقی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران؛ نقد و بررسی مقایسه‌ای مکاتب و نظریه‌های اقتصادی و بررسی مسائل مستحدثه فقهی و نیازهای نوپیدا در حوزه اقتصاد منتشر می‌شود.

در این شماره می خوانیم...

ـ بررسی و نقد جایگاه تسمیه گرایی در معرفت شناسی دانش اقتصاد نوشته محمدجواد توکلی و محمدجواد قاسمی اصل
ـ شفافیت اقتصادی در اقتصاد اسلامی(با پافشاری بر منابع قرآنی و روایی) نوشته رحمت الله عبدالله زاده، مصعب عبداللهی آرانی و حسین غفور زاده
ـ ارزیابی تأثیر نرخ تورم و بیکاری بر مخارج مذهبی نوشته مهدی قائمی اصل و سحر لویی
ـ پیامدهای نبود نظارت شرعی بر نظام بانکی ایران، دلالت های سیاسی نوشته سیدعلی روحانی و سیدمهدی بنی طبا
ـ طراحی شاخص ترکیبی بانکداری اسلامی در ایران نوشته سیدمحمدرضا سیدنورانی، امیر خادم علیزاد و سیدعلی رضوانی
ـ الگوی مطلوب حسابداری متناسب با نظام بانکداری بدون ربا نوشته حسین عبداللهی، غلامحسن تقی نتاج و سیدعباس موسویان
ـ بررسی موانع اجرای استانداردهای حسابداری مؤسسات مالی اسلامی در نظام بانکداری ایران نوشته زینب صالحی، رضا غلامی جمکرانی و حسین میثمی

علاقمندان جهت تهيه فصلنامه، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي:  http://poiict.org/category/eqtesad_islami مراجعه كنند. و یا نشانی نشريه: قم، بلوار 15 خرداد، كوچه شهيد ميثمي صندوق پستي: 179-37185  مرجعه نموده و با تلفن: 37602995 (025)  تماس حاصل نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha