سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دادستان ۱۵۰ سال زندان برای متهم تیراندازی به مسجد کبک پیشنهاد داد

حوزه/ توماس جاکوس دادستان ارشد پرونده تیراندازی به مسجد کبک در کانادا ضمن بیان اینکه متهم «جرمی نفرت محور و بی سابقه» علیه مسلمانان «به سبب دین و مذهب شان» مرتکب شده، خواستار بالاترین مجازات برای وی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، دادستان پرورنده الکساندر بیسونت، تیرانداز مسجد کبک کانادا معتقد است که وی باید به 150 سال زندان محکوم شود.

توماس جاکوس دادستان ارشد روز سه شنبه در سالن دادگاه شهر کبک گفت: جرایم مرتکب شده توسط متهم «بی سابقه» بوده اند و خشونتی که از او سر زده «بی مانند» بوده است.

جاکوس گفت: وی قربانیانش را به خاطر دین و مذهبشان هدف قرار داد و به همین جهت نیز باید حکم سنگین تری برایش در نظر گرفته شود. این اقدام او آشکارا با انگیزه نفرت انجام گرفت و همین باید یک فاکتور تشدید کننده در نظر گرفته شود.

الکساندر بیسونت، یک هوادار نژادپرستان راست افراطی کانادایی است که در ژانویه دو سال پیش با حمله به مرکز فرهنگی اسلامی در شهر کبک کانادا، با آتش گشودن به روی نمازگزاران، منجر به کشته و مجروح شدن چندین مسلمان شد.

وی متهم به 6 قتل درجه اول و 6 فقره اتهام تلاش برای به قتل رساندن است. دادستان پرونده اعلام کرد که دادگاه خواسته متهم به گذراندن 150 سال در زندان محکوم شود. بیسونت 28 ساله اوایل امسال به 6 جرایمش اعتراف و اذعان کرد.

لازم به ذکر است که در کشور کانادا  حکم متهمانی که یک فقره قتل درجه اول را مرتکب شده باشند، گذراندن 25 سال در زندان است. قاضی دادگاه با توجه به اینکه وی چندین نفر را در حمله ای تروریستی به قتل رسانده می تواند حکم او را چند برابر کند.

از زمان لغو مجازات اعدام در کانادا، این سخت ترین حکم در تاریخ کانادا برای یک متهم محکوم به قتل خواهد بود.

 این در حالی است که روز دوشنبه، وکیل مدافع متهم حمله به مسجد سعی داشتند موکل شان را یک جوان سردرگم، مضطرب و شکننده توصیف کنند که اشتباها این جنایات را مرتکب شده! و بر این اساس بایستی پس از 25 سال در زندان، واجد شرایط آزادی مشروط باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha