شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران

حوزه/ تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران با تأکید براین که طلاب حوزه نباید فرصت سوزی کنند، گفت: فرصت هایی که امروز برای طلاب وجود دارد ممکن است تکرار نشود به همین دلیل تنها از این فرصت ها در جهت علم آموزی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام  والمسلمین محمدرضا فاضل، امروز در مراسم افتتاحیه نهمین دوره اردوی علمی آموزشی تابستانی در  حوزه علمیه فیضیه بابل، از اردوی تابستانه به عنوان یکی از اقدامات ماندگار مرحوم آیت الله فاضل(ره) موسس فقید این حوزه یاد کرد و گفت: این اقدام آیت الله فاضل(ره) برکات بسیاری برای حوزه های علمیه در پی داشته است.

تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که طلاب در فصل تابستان بهره لازم علمی را نمی بردند، افزود: مرحوم آیت الله فاضل با این ابتکار زمینه ای را برای بهره گیری علمی، آموزشی و اخلاقی طلاب در این ایام تعطیلات تابستانه را فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به این که اردوی علمی تابستانه همزمان در هشت مدرسه علمیه کشور در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه فیضیه بابل نیز میزبان برگزاری نهمین دوره علمی آموزشی طلاب سراسر کشور است.

وی با بیان این که از جمله مهم ترین دغدغه های آیت الله فاضل موسس تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل، آسایش مادی، معنوی و علمی طلاب بود، بیان داشت: امروز طلاب برای رسیدن به این شرایط باید از همه ظرفیت های موجود بهره گیرند.

تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل با تأکید براین که طلاب حوزه نباید فرصت سوزی کنند، بیان داشت: فرصت هایی که امروز برای طلاب وجود دارد، ممکن است تکرار نشود به همین دلیل تنها از این فرصت ها در جهت علم آموزی بهره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که طلاب نباید مطالعه را ترک کنند، گفت: یک طلبه موفق کسی است که از همه لحظات و فرصت های خود در جهت مطالعه و مباحثه دروس حوزه استفاده کند.

وی در ادامه سخنان خود اقامه نماز جماعت را یکی از مهم ترین سفارشات و دغدغه های آیت الله فاضل(ره) دانست و افزود: طلاب باید همواره اقامه نماز اول وقت و آن هم به جماعت را مورد توجه جدی قرار دهند.

تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در این دوره 44 روزه طلابی از سراسر کشور حضور دارند، افزود: این دوره در دو بخش ارتقائی و تکمیل ناقصی برای طلاب سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که این دوره در قالب کلاس های آموزشی، برنامه های تهذیبی، پژوهشی و همچنین برنامه هاب فوق العاده برگزار می شود، گفت: برگزاری کارگاه مشاوره تحصیلی، دروس اخلاق، کارگاه مشاوره، مشاوره فردی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه های این دوره است.

وی با اشاره به برنامه پژوهشی این دوره علمی، افزود: برگزاری کارگاه های پایان نامه نویسی، آشنایی با نرم افزارهای کامپیوتری، کارگاه آموزشی روش تحقیق، کارگاه آموزشی شرح نویسی بر روایات و نشست علمی را از جمله مهم ترین برنامه های معاونت پژوهش در این اردوی علمی آموزشی عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha