جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به ضرورت نهادینه شدن سنت و فریضه دین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی, گفت: امروز جامعه اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه، در نشستی که با موضوع اشاعه فرضیه سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام به عنوان کامل ترین دین خداوند، دستورات و فرایضی دارد که ادای آنها بر همه ما تکلیف شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در بین این همه فرایض جامع و اجتماعی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات خداوند متعال است که انجام آن بر همه ما واجب است.

وی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری اجتماعی و اجرای آن به نوعی بیمه نامه جامعه محسوب می شود، تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم درباره اهمیت این فریضه الهی آورده است« کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللّه » شما بهترین امتی بودید که به سود انسان ها آفریده شده اند؛ (چه اینکه) امر به معروف و نی از منکر می کنید و به خدا ایمان دارید.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه امروز جامعه اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد، گفت: دنیای غرب و دشمنان اسلام با صرف هزینه های میلیارد دلاری به دنبال کم رنگ کردن اسلام و حتی از بین بردن این دین الهی هستند، لذا در این وضعیت نباید حالت منفعل داشت، باید در مقابل دشمن و برنامه هایش در این زمینه مقابله به مثل کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه بنیادهای فرهنگی ـ دینی خود سپر و دیواری محکم در برابر این همه هجمه است، افزود: باید با استفاده از داشته های فرهنگی و دینی و نیز نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر دیواری محکم در مقابل تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین در این بین وظیفه طلاب، روحانیون و مبلغان را مهمتر از سایر اقشار جامعه در این جنگ فرهنگی عنوان کرد و گفت: روحانیون که منادیان دین و شریعت اسلام هستند، باید با حضور در بین جامعه ضمن آشنایی بیشتر مردم با دین رحمانی اسلام، مردم را نسبت به جنگ فرهنگی دشمنان آگاه سازند.

وی با تاکید بر اینکه صدها شبکه ماهواره ای تخریب بنیاد خانواده ها را هدف قرار داده اند، افزود: امروز تخریب، فروپاشی و ایجاد اختلاف یکی دیگر از برنامه های هدفمند دشمنان اسلام است، آنان می خواهند با این کار از پایه به ریشه های دین مبین اسلام ضربه وارد کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: باید اذعان کرد که وضعیت جامعه آنگونه که باید شایسته کشوری اسلامی باشد، نیست، لذا اکنون زمان حضور و حرکت جهادی روحانیون و مبلغین دینی در تقابل با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: جوانان و نوجوانان اولین و مهمترین هدف تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، لذا طلاب و مبلغان باید این قشر که سرمایه آینده این نظام مقدس محسوب می شوند را جذب کنند و اجازه ندهند که گرفتار فرقه ها و عرفان های نوظهور شوند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه هزینه برای امور فرهنگی نه تنها زیان آور نیست، بلکه در بلندمدت سودآور خواهد بود، گفت: دشمن از هر ترفندی برای ایجاد مشکلات در جامعه اسلامی استفاده می کند، اگر از راه نظامی نتواند، از روش فشارهای اقتصادی استفاده می کند و اگر در این مورد هم موفق نشود متوسل به تخریب و تهاجم فرهنگی می شود، البته باید گفت که دشمنان در حال حاضر در جهان اسلام در حال پیاده کرده تمام این روشهاست، ولی با این وجود تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک تر از دیگر توطئه های دشمنان است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: در ایام تابستان که زمان اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است، بهترین فرصت برای مبلغین دینی به منظور جذب جوانان به دین و آشنا سازی بیشتر آنان با اسلام است و همچنین در این فرصت فراغت جوانان، روحانیون و طلاب می توانند پاسخگوی شبهات مطرح شده از سوی دشمنان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha