پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 454428
۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵
کتاب دین در سینمای شرق و غرب

حوزه/ کتاب دین در سینمای شرق و غرب با موضوع ادیان مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم، تائو، کنفسیوس و شینتو) و مکاتب غربی (مسیحیت، یهودیت و فرقه های وابسته) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب دین در سینمای شرق و غرب با موضوع ادیان مکاتب شرقی(هندو، بودا، لامائیسم، تائو، کنفسیوس و شینتو) و مکاتب غربی(مسیحیت، یهودیت و فرقه های وابسته) به قلم محمد حسین فرج نژاد، محمد سعید قشقایی، محمد جواد عرب سالاری و همکاران از سوی اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب در بخش های کلیات و مفاهیم اصلی، نگاهی به انواع روش شناسی نقد و تحلیل فیلم، مکاتب غربی، مؤلفه های یهودی و مسیحی در سینما، بررسی تعامل آیین های شرقی و سینما و جمع بندی، نتیجه گیری و راهکارهای دستیابی به سینمای دینی به چاپ رسیده است.

«یهودیت در سینما»، «مسیحیت، مکاتب وابسته و سینما»، «هندوئیسم و سینمای هند»، «تعامل شاخه های مختلف بودا و سینمای چین، کره، هنگ کنگ و آمریکا»، «تائو و کنفسیوس و سینمای چین» و «آیین شینتو و سینمای ژاپن» از جمله فصول این کتاب می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha