پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری اجلاسیه این مجلس در روزهای ۱۳ تا ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: مجلس خبرگان نهاد اجرایی نیست، ولی همراه با همه مسئولان نظام هر کاری از دستش بربیاید برای حل مشکلات مردم انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری اجلاسیه این مجلس از 13 تا 15 شهریور ماه سال جاری خبر داد.

وی همچنین از اصلاحیه برخی از قوانین مجلس خبرگان رهبری خبر داد و خاطرنشان کرد: در اصلاحیه قانون انتخابات خبرگان که قرار است شهریور ماه به تصویب برسد، حداقل سن، مدرک و... تعیین شده است. این که گفته شده نامزد خبرگان باید مدرک سطح چهار حوزه داشته باشد، صرفا به این معنی نیست که امتحان از سوی شورای نگهبان گرفته نمی‌شود.

آیت الله خاتمی همچنین گزارشی از روند فعالیت ها و جلسات خبرگان رهبری ارائه کرد و بیان داشت: از سال گذشته تاکنون افزون بر 13 جلسه مقدمات، 11 جلسه دیگر نیز تشکیل شد که در آن سازوکار اجرایی و موضوعات دارای اولویت مشخص شد.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به توطئه های دشمنان اشاره و موضع خبرگان رهبری در این باره را این گونه تشریح کرد: با وجود رهبری هوشیار و دورنگر که کشتی انقلاب را هدایت می کند و ملت بزرگ ایران مسلماً دشمنان در طرح های خود شکست خواهند خورد.

وی ادامه داد: مردم مشکلات داشته و خبرگان رهبری به عنوان منتخبین همین مردم با تمام وجود مشکلات را حس می کنند و به مسئولین گوشزد می کنند که قدر مردم نجیب ایران را دانسته و برای حل مشکلات آن ها از تمام توان خود بهره ببرند. مجلس خبرگان نهاد اجرایی نیست، ولی همراه با همه مسئولان نظام هر کاری از دستش بربیاید برای حل مشکلات انجام می دهد.

امام جمعه موقت تهران، هدف اصلی دشمن را ناامید کردن مردم از انقلاب عنوان کرد و با تأکید بر این که دشمن در پی پمپاژ ناامیدی است، آینده کشور را روشن ارزیابی کرد و گفت: باید مراقب موج سواری دشمن بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در دفاع مقدس همه دنیا علیه ما بود و حتی سیلوهای گندم نیز خالی شده بود، ولی ملت از این مشکلات عبور کرد. امروز نیز با وحدت حول محور ولایت موفق خواهیم شد.

وی همچنین از مسئولین خواست که تریبونی با یک دیگر صحبت نکرده و مشکلات را به میان مردم نکشانند و یادآور شد: برای حل مشکلات، کمک و همراهی مردم لازم است. ما یک کشور و رهبر داریم و مسئولان هم به دنبال خدمت به مردم هستند.

آیت الله خاتمی، اشرافی گری از سوی هر کسی را سم برای کشور دانست و بیان داشت: همه مسئولین اشرافی گری ندارند و بسیاری از آنان همراه مردم بوده و به آن ها خدمت می کنند. این ها را هم باید ببینیم.

امام جمعه موقت تهران، مقاومت و ایستادگی را نسخه پیروزی دانست و تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هزینه سازش بسیار بیشتر از مقاومت است.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره استقبال کم جوانان از نماز جمعه، بیان داشت: این کلیت را قبول نداریم که جوانان از نماز جمعه بریده اند. تریبون های نماز جمعه محل بصیرت افزایی و بسیج مردم است و کسانی خودشان را رویارویی نماز جمعه ندانند. البته نمی گویم نقد وارد نیست، چون نقد سبب کمال است، ولی می گویم برکات نماز جمعه را ببینند و پیشنهادات راهگشای خود را بیان کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به قوه قضاییه برای کار رسانه ای جدی تر نیز عنوان داشت: بسیاری از ماها به نقش رسانه آن چنان که باید آگاه نیستیم، حقیقت این است که دشمنان با همین رسانه ضربات های خودشان را می زنند. رسانه نقش تأثیرگذاری در عرصه حق و باطل دارد.

وی، درباره ضعف رسانه ای مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: به صراحت می گویم که این مشکل برای مجلس خبرگان رهبری نیز است. هیئت رئیسه تصویب کرد هفته ای یا ماهانه برنامه رسانه ای درباره خبرگان رهبری داشته باشیم. درست است که جلسات خبرگان غیر علنی است، ولی بسیاری از نطق های قبل از دستور و مصوبات قابل انتشار است. به صراحت عرض می کنم، باید به نقش رسانه واقف باشیم. برنامه برای معرفی خبرگان داشته باشیم. یقین دارم اگر برنامه سازی باشد مردم مطالب پر محتوایی را خواهند دید. خبرگان و برخی از نهادهای دیگر مشکل ضعف رسانه و کار رسانه ای را دارند.

آیت الله خاتمی درباره شرایط سنی مربوط به اصلاحیه جدید خبرگان نیز گفت: در این طرح سن هم در نظر گرفته شد، منتها تا زمانی که افراد توانایی کار داشته و در مجلس خبرگان مؤثر باشند. زمان تعیین نشد. حتی حداقل سن نیز در آیین نامه آمد. مهم این است که مجلس خبرگان رهبری مجلسی است که رهبر تعیین می کند به همین دلیل باید ترکیب آن ترکیبی باشد که زمینه پذیرش در میان مردم باشد و در این زمینه تدبیری اندیشیده شده که در مجلس خبرگان مورد بحث قرار می گیرد.

انتهای پیام/ 313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha