پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

امام جمعه بابل با اشاره به این که در حال حاضر دشمنان همه توان خود را برای تضعیف این فرهنگ اسلامی در جامعه به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: شکستن و از بین بردن قبح بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی هدف امروز دشمنان علیه دین و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، امروز در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان، نهادینه کردن فرهنگ دینی عفاف و حجاب در یک جامعه اسلامی را ضرورتی مهم عنوان کرد.

وی با بیان این که رسیدن به یک جامعه آرمانی در موضوع عفاف و حجاب نیازمند همراهی و همکاری همه بخش های کشور است، افزود: باید همه نهادها و متولیان دینی و فرهنگی برای تحقق عملی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید این فرهنگ دینی تنها با بخشنامه و سمینار محقق نخواهد شد، گفت: متولیان و مسئولان این حوزه باید به صورت عملی وارد عرصه شوند.

حجت الاسلام روحانی از هم پاشیده شدن کانون خانواده را از جمله آثار بی عفتی و بی حجابی در جامعه عنوان کرد و افزود: دشمن با ترویج بدحجابی و برخی برنامه های حاشیه ای به دنبال عادی سازی بی حجابی و بی عفتی در جامعه ایرانی است.

امام جمعه بابل با اشاره به این که در حال حاضر دشمنان همه توان خود را برای تضعیف این فرهنگ اسلامی در جامعه به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: شکستن و از بین بردن قبح بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی هدف امروز دشمنان علیه دین و انقلاب است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که هیچ دینی مانند اسلام برای زن ارزش و احترام قائل نشده است، گفت: عد ای حجاب را محدودیتی برای بانوان می دانند، اما بر خلاف نظر این عده قلیل، حجاب به زن کرامت و ارزش دو چندان می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بدحجابی و بی عفتی ارزش نیست، بلکه تنزل دادن جایگاه زن در جامعه است، افزود: امروز بانوان جامعه اسلامی در سایه حفظ حجاب اسلامی در بالاترین مناصب دولتی نیز حضور فعال دارند.

امام جمعه بابل با بیان این که انقلاب اسلامی نیز برای بانوان جایگاه بالایی را در نظام اسلامی در نظر گرفته است، گفت: امروز بانوان همراه آقایان در بالاترین سطح کشور نیز حضور فعال اجتماعی و سیاسی دارند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که امروز در دنیای غرب زن به پایین سطح ممکن تنزل یافته است، افزود: زن در غرب به ابزاری برای خرید و فروش و تجارت تبدیل شده در حالی که این جایگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند و قابل احترام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان انقلاب با تبلیغات دروغین علیه جایگاه زن در کشورمان تلاش می کنند این جایگاه را درداخل کمرنگ و متزلزل کنند، گفت: در دوره های مختلف زنان فرهیخته ای در کشورمان رشد یافته اند که خدمات و اثرات بسیار مطلوبی در مناصب و جایگاه های کشور از خود به یادگار گذاشتند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که جایگاه امروز زن در کشورمان با آن چیزی که در کشورهای غربی می بینیم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: در دنیای غرب به زن نگاه ابزاری وجود دارد، در حالی که در جامعه اسلامی  زن عامل رشد و کمال اخلاقی و معنوی خانواده است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که خانواده نیز در دنیای غرب جایگاهی کمرنگ دارد، افزود:  خانواده رکن اصلی رشد و تعالی جامعه اسلامی را تشکیل می دهد و به همین دلیل است که دشمن با ابزارهای روز تلاش می کند بنیان خانواده را در جامعه اسلامی تخریب کند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha