شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی

حوزه/ وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به تلاش های آمریکا برای نابودی انقلاب اسلامی گفت: یکی از اقداماتی که در همین سه چهار سال اخیر به طور سنگین شروع کرده‎اند نفوذ در دستگاه‎های حکومتی و مدیریتی ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات کشور در چهارمین یادواره شهدای روحانی و طلبه منطقه کشکوئیه رفسنجان، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع)، در رابطه با مقام و منزلت شهید گفت: در آیه شریفه « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ» خداوند متعال در رابطه با منزلت و مقام  شهدا می‌فرماید: «احیاء عند ربهم یرزقون». سؤال این است که این بخش از آیه به چه معنی است. معنی اینکه میفرماید شهدا زندهاند چیست؟.

وی افزود: بر اساس آیات و روایات هر که از دنیا میرود، زنده است و این جسم خاکی است که حالت موت پیدا می‌کند. روح زنده است و شاهد برخوردها با بدن خود است. این زنده بودن برای همه انسانها است. اما این منزلتی که خداوند در این آیه در رابطه با شهدا می‌فرماید زندگی و حیات ویژهای است.

وزیر اسبق اطلاعات کشور تصریح کرد: مقام شهید و شهادت قابل بیان نیست. اینکه شهید در لحظه شهادتش به چه مقامی می‌رسد و در چه جایگاهی قرار می‌گیرد اصلا قابل توصیف نیست. در روایات ما تنها امتیازات شهید بیان شده است، زیرا آن حالتی که به شهید در هنگام شهادتش دست می‌دهد به هیچ عنوان قابل بیان نیست.

شهدا راه و مسیر خود را مدیریت میکنند

وی ادامه داد: نکتهای که خداوند در این آیه بیان می‌کند «أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ» اشاره به این موضوع دارد که شهدا راه و‌ مسیری که انتخاب کرده اند را مدیریت می‌کنند و آن را جلو می‌برند. ما در این عالم با این جسم در ابعاد مختلف زندگی مدیریت می‌کنیم، اما خداوند به شهدا ویژگی خاصی داده است که راه خود را بعد از شهادتشان مدیریت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، حرکت روز اربعین در چند سال اخیر را نمونهای از مدیریت سالار شهیدان برشمرد و بیان داشت:  سالار شهدا و ائمه اطهار (ع) که همگی به شهادت رسیده‌اند، مسایل این دنیا را مدیریت می‌کنند. نمونههای فراوانی بر این ادعا وجود دارد. امروز بعد از گذشت بیش از هزار سال از شهادت امام حسین (ع)  شاهد حرکت جمعیت ۲۵ میلیونی در روز اربعین به سمت حرم امام حسین (ع) هستیم. این مدیریت امام (ع) است و نشان می دهد که راه حضرت زنده است.

برنامه دستگاه اطلاعاتی آمریکا

وی به توجه آمریکا نسبت به پیاده روی عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: سال گذشته دستگاه اطلاعاتی آمریکا ۵۰۰ دانشجو را به میان جمعیت راهپیمایی اربعین فرستاد تا با فرمهایی که از قبل آماده کرده بودند از مردم علت حضورشان و هدفشان را پرس و جو کنند. در جمع‌بندی از این سؤالات آنها به این نتیجه رسیدهاند که این جمعیت در راهپیمایی اربعین بزرگترین تهدید برای آمریکا است. این سخن دشمن است. این مدیریت امام حسین (ع) در راه و هدفش است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی ادامه داد: استکبار در طول این سال‌ها که این جریان اربعین راه افتاده است همه هستی و توانش را به کار گرفت تا این موضوع رسانهای نشود و اخبارش منعکس نگردد. اما موفق نبود و این حرکت تأثیرش را در جهان گذاشته و میگذارد.

هدف از برگزاری یادواره شهدا، عبرت آموزی، تفکر و جریان احساسات است

وزیر اسبق اطلاعات، برگزاری یادواره های شهدا را از مدیریت شهدا برشمرد و فایده برگزاری این یادواره ها را در عبرت آموزی تفکر و جوشش احساسات دانست و گفت: همین یادوارههایی که برای شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود از مدیریت شهدا است. خداوند در قرآن کریم برای هدایت بشر بیش از شش هزار آیه نازل کرده است. بیش از دو‌هزار آیه قرآن کریم تاریخ است. خدا در هرکجا از قرآن که بحث تاریخی میکند برای سه هدف است، یک عبرت آموزی است، دوم تفکر است. خداوند تاریخ را می‌گوید تا مردم فکر کنند و به فکر واداشته شوند. سوم ‌برای به حرکت در آوردن  احساسات است.

وی افزود: این یادواره های شهدا برای این است که از شهدای جنگ و شهدای مدافع حرم عبرت بگیریم. نکته دوم برای این است که دوران دفاع مقدس را تجزیه و تحلیل کنیم که چه اوضاعی داشتیم و چه کردیم. یکی از مظلومیتهای دفاع مقدس مظلومیت روحانیت است. آن طور که باید به فداکاری ها و تلاش های روحانیت در زمان جنگ تحمیلی پرداخته نشده است.

اهداف امام خمینی (ره) از ایجاد انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی، پاسداری از خون شهدا را در حفظ  نظام اسلامی دانست و گفت: شهدا جان خود را در این راه دادند تا انقلاب اسلامی بماند. امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را  با سه هدف بزرگ ایجاد کرد. هدف اول «ایجاد حکومت اسلامی» بود.

وی افزود: شاید با خود بگویید چرا حکومت اسلامی به طور کامل اجرا نشده است، پاسخش مشخص است، زیرا دشمن از این موضوع هراس دارد. اگر حکومت اسلامی تشکیل شود او از بین می‌رود. استکبار جهانی برای تشکیل نشدن این حکومت از صدام و آل سعود حمایت می‌کند و داعش را ایجاد می‌کند. یکی از اقداماتی که در همین سه چهار سال اخیر به طور سنگین شروع کردهاند نفوذ در دستگاههای حکومتی و مدیریتی ماست. مسیر انقلاب اسلامی، مسیر حکومت اسلامی است و ما باید تلاش کنیم تا به نتیجه برسیم.

وزیر اسبق اطلاعات در رابطه با دومین هدف امام خمینی (ره) از ایجاد انقلاب اسلامی گفت: هدف دوم امام خمینی (ره) «بیداری جهان اسلام» بود. امروزه ما شاهد هستیم که در کشورهای اسلامی بیداری اسلامی رخ داده است. برنامه سوم امام خمینی (ره) «زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج)» بوده است که این موضوع نیاز به یک بحث تفصیلی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha