شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشجوی محجبه دانشکده حقوق نیجریه، در میان شور و تشویق مردمی فارغ التحصیل شد

حوزه/ دانشجوی محجبه دانشکده حقوق نیجریه که هفت ماه پیش به دلیل داشتن حجاب اسلامی اجازه فارغ التحصیل شدن پیدا نکرده بود، سرانجام پس از اعتراضات گسترده از جانب مسلمانان و مقاومت و ایستادگی خودش فارغ التحصیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aboutislam، «آماسا فردوس» دانشجوی محجبه دانشکده حقوق دانشگاه آلورین نیجریه در استان کوارا که به دلیل داشتن حجاب اسلامی اجازه فارغ التحصیل شدن پیدا نکرده بود، بالاخره پس از مقاومت و پافشاری و اعتراضات گسترده از سوی جامعه اسلامی، در روز 10 جولای فارغ التحصیل شده و با حجاب اسلامی در مراسم فارغ التحصیلی حاضر شد.

دستیار رئیس جمهور و مقامات نیجریه ای فارغ التحصیلی وی را به او تبریک گفته و او را یک مبارز «نسل آینده» خطاب کردند.

پس از 7  ماه محرومیت از تحصیل، فهرستی از وکلای جدید توسط شورای تحصیلی حقوقی برای فارغ التحصیلان دانشکده حقوق ارائه شد که نام فردوس نفر 788 این فهرست قرار داشت.

گفتنی است در دسامبر 2017، این دانشجوی محجبه هنگامی که می خواست در مراسم فارغ التحصیلی در مرکز کنفرانس های بین المللی ابوجا پایتخت نیجریه حضور پیدا کند، از آنجایی که حاضر نشده بود حجابش را از سر دربیاورد، اجازه ورود پیدا نکرده بود. سختگیری های مقامات دانشکده حقوق و مقاومت او در برابر قوانین ضداسلامی، بحث های گسترده ای را در رابطه با مسئله حجاب و حق انتخاب زنان در نیجریه به راه انداخته بود.

وی این اقدام مقامات دانشکده را «نقض حقوق به حقه» توصیف کرده و افزود: حجاب هیچ مغایرتی را قوانین دانشکده حقوق ندارد و بی حجابی قضات و وکلا در نیجریه تنها یک سنت قدیمی است که توسط دولت بریتانیا در اینجا پایه گذاری شده و انتظار می رود که به آن پایبند باشیم!

انجمن های اسلامی نیجریه نیز از جمله «شورای عالی امور اسلامی نیجریه» و سازمان «نگران حقوق مسلمانان» در این کشور از او حمایت کرده و خواستار بازنگری قوانین شده بودند.

طبق آخرین آمارهای انجام شده، کشور آفریقایی نیجریه سومین کشور پرجمعیت در دنیای اسلام با تقریبا 200 میلیون جمعیت است که تقریبا نیمی از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha