جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع اساتید و طلاب مدرسه شهید امیری بندپی بابل، با بیان این که دوران تحصیل طلبگی هیچ گاه تکرار نمی شود و طلاب باید از فرصت ها بهره برداری کنند، گفت: طلاب باید با تلاش و کوشش پاسخگوی نیازهای روز نیازهای دنیا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز در مدرسه علمیه شهید امیری بندپی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا علی الخصوص شهید امیری گفت: باید قدردان، شاکر و سپاسگزار علما و پیشگامان حوزه علمیه و روحانیت باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که بین خوف و خشوع تفاوت هایی ذکر شده است، گفت: خوف نسبت به خطر، موجب وحشت  می شود ، اما خشوع ترسی مقدس است که انسان از یک مقام بزرگ دارد  که  سازنده است و به نوعی موتور محرک و هدایتگر انسان است.

آیت الله اعرافی با بیان این که خوف همیشه سازنده نیست و انفعال در پی دارد، تصریح کرد: خشوع چیزی ظریف تر است و خوفی است که  انسان از موجود برتر دارد و در جهت اصلاح و تکامل آدمی است و موجب توجه قلبی در آدمی می شود.

وی افزود: گروه خاصی هستند که به خشوع می رسند و آن نیز مختص به علما است، اما نه عالِم به معنای مطلق، چرا که علم و دانایی در اینجا به معنای خاصی است یعنی همان علم به خدا و معارف الهی که در حوزه یافت می شود و بالاترین مقام این علم جایی است که به معارف الهی تعلق می گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که شرط نخست، کسب معارف الهی است، خاطرنشان کرد:  شرط دوم و مهمتر این است که این علم و معارف در اعماق وجود اثر بگذارد و اثر آن جایی مشخص می شود که انسان برای دین خدا هزینه کند و اثرگذار در جامعه و خانواده باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که دوران تحصیل طلبگی هیچ گاه تکرار نمی شود، خطاب به طلاب جوان گفت: بالاترین فرصت و گرانبها ترین وقت برای تحصیل معارف الهی همین امروز است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: درست درس خواندن، منظم درس خواندن، طرح اشکال و تحقیق و تهذیب نفس از سنت های تحصیل در حوزه های علمیه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که مازندران آثار ارزشمند و غیر قابل وصفی در حوزه علمیه داشته است، تصریح کرد: امروز هم طلاب مازندران باید با تلاش و کوشش نیازهای دنیا را برطرف کنند و این از خصوصیات بارز مردم مازندران است.

آیت الله اعرافی همچنین از بخش های مختلف مدرسه علمیه شهید امیری بندپی بازدید کرد و در جریان برنامه ها، فعالیت ها و مسائل و مشکلات این مدرسه و طلاب و اساتید قرار گرفت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha