سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از مسجد جامع ساری

حوزه/ آیت الله اعرافی با حضور در محل مسجد جامع تاریخی ساری، از نزدیک در جریان وضعیت این بنای قدیمی پس از آتش سوزی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و هیئت همراه، در ادامه برنامه های سفر به استان مازندران، از مسجد جامع تاریخی ساری که چند روز قبل به علت آتش سوزی، تقریباً به طور کامل تخریب شده است، بازدید کرد.

در جریان این بازدید، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران؛ حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در امور استان ها؛ حجج اسلام والمسلمین طاهری و ابوترابی، مدیران سابق و جدید حوزه علمیه مازندران؛ و جمعی از روحانیون و مسئولان حوزوی، آیت الله اعرافی را همراهی می کردند.

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین پس از توضیحات آیت الله طبرسی و مسئولان مربوطه، در جریان علت آتش سوزی مسجد جامع ساری و برنامه ریزی ها و تدابیر لازم برای بازسازی این بنای تاریخی ارزشمند قرار گرفت.

گفتنی است، مسجد جامع ساری با قدمت بیش از هزار ساله، عصر روز پنج شنبه 21 تیرماه، دچار حریق شد و آتش کهن ترین مسجد دیار علویان را به خاکستر تبدیل کرد.

ساعت 19:40 دقیقه شامگاه پنج شنبه آتش در دو شبستان مسجد آغاز شد و پس از مدت زمانی کوتاهی به دیگر شبستان های این مسجد قدیمی سرایت کرد که در نهایت منجر به گسترش آتش در همه بخش ها شد.

پس از اعلام حریق، تیم های آتش نشانی و امدادی در محل حادثه حضور پیدا کردند، اما حجم آتش آنقدر گسترده بود که متأسفانه علی رغم ساعت ها تلاش بی وقفه آنان، مسجد کهن ساری به کلی در آتش سوخت.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha