پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مداحان باید با جامعیت دینی که دارند بتوانند معارف اهل بیت علیهم السلام را در جامعه نشر دهند و هم شور ایجاد کنند هم شعور دینی.

حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: راه های بسیاری برای جذب جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان به سمت دین و گرایش به معارف قرآنی وجود دارد، لذا باید این راه ها را پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: امروز دشمنان عقاید و باورهای دینی جامعه اسلامی به ویژه جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده اند و با ایجاد شبهات پیچیده به دنبال به انحراف کشاندن این اقشار هستند، لذا در این بین وظیفه نهادهای فرهنگی و تبلیغی بسیار مهم است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه بهترین راه برای مقابله با هجمه های دشمن، تمسک به سیره ائمه اطهار علهیم السلام و مبانی و اصول دین مبین اسلام است، افزود: یکی از ویژگی های دین اسلام، جامعیت و به روز بوده آن است. اسلام برای تمام شئونات زندگی انسان راگاه و برنامه دارد و همین امر باعث شده است که اسلام به عنوان اکمل ادیان شناخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه باید زندگی ائمه و امامان به صورت جامع تر و تخصصی تر برای جامعه تشریح و تبیین شود، اظهار داشت: باید مبلغان، مداحان، خطبا، روحانیون و... از این همه گنجینه معرفتی که دین اسلام در اختیار ما قرار داده است برای هدایت جامعه به سمت بصیرت افزایی و سیر در مسیر صراط مستقیم استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی در ادامه تاکید کرد: در این بین نقش مداحان در جامعه بسیار حساس است، به همین منظور کسانی که به عنوان مداح شناخته می شوند، باید ضمن تسلط کامل بر تاریخ اسلام و شیعه، روش جذب جوانان و نوجوانان به سمت دین را به خوبی بدانند.

وی اظهار کرد: مداحان باید با جامعیت دینی که دارند بتوانند معارف اهل بیت علیهم السلام را در جامعه نشر دهند و به اصطلاح هم شور ایجاد کنند هم شعور دینی.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان مداحان را یکی از بالهای تبلیغ دین در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: مداح باید ناقل خوبی ها و ارزش های اسلامی در جامعه و خانواده ها باشد و بتواند که اسلام واقعی را به روش خود به مردم بشناساند.

حجت الاسلام کرمی با تاکید بر اینکه مداح باید بتواند جایگاه روحانی را به خوبی تشخیص دهد، عنوان کرد: در مساجد و هیات ها باید مداحان خود را پامنبری بدانند و روحانی را محور عمل.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 86 هزار مداح در کشور داریم، اضافه کرد: با وجود این تعداد مداح باید از وجود آنها در ترویج دین به بهترین وجه ممکن استفاده نماییم و این افراد را وسیله ای برای نشر معارف دینی و همچنین مقابله با انحرافات جامعه بدانیم و از آنها استفاده نماییم.

وی در پایان سخنان خود تعداد مداحان سطح استان کردستان را 900 نفر عنوان کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha