شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امام رضا(ع) کمک به فقرا و مستمدان را در سرلوحه کارهای خود قرار می دادند، تصریح کرد: ایشان در طول زندگانی با برکت خود همیشه کمک و رسیدگی به کارهای مردم را در دستور کار خود داشتند و از این مسئله یک لحظه غافل نمی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، شب گذشته 16نفر از خدّام حرم مطهر رضوی به استان دارالعباده یزد سفر کردند و در اولین حضور خود با آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه یزد دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله محمد رضا ناصری در این برنامه با بیان اینکه حضور خدّام حرم مطهر رضوی در یزد بسیار موثر و مفید است، گفت: بدون شک این حضور در یزد سبب اشاعه فرهنگ رضوی و اسلام در بین مردم شده و دوباره در دل شیعیان یاد و خاطره امام رضا(ع) را زنده می کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امام رضا(ع) کمک به فقرا و مستمدان را  سرلوحه کارهای خود قرار می دادند، تصریح کرد: ایشان در طول زندگانی با برکت خود همیشه کمک و رسیدگی به کارهای مردم را در دستور کار خود داشتند و از این مسئله یک لحظه غافل نمی شدند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه برنامه ها زیر سایه خورشید که در این سال ها مورد استقبال مردم قرار گرفته می تواند به خوبی در مقابل تبلیغات سوء دشمن ایستادگی کند، اظهار داشت: این برنامه یک حرکت کاملا مردمی است که همه ساله شاهد استقبال بیشتر مردم از آن هستیم.

رونمایی از اثر «بوی پیراهن یوسف»

گفتنی است اثر هنری «بوی پیراهن یوسف»در این برنامه با حضور خدام حرم رضوی  و آیت الله ناصری، امام جمعه یزد رونمایی شد.

این اثر که کاری از حسین عزیزی از هنرمندان کانون جوانان رضوی استان یزد است، فعالیت بر روی نقاشی استاد فرشچیان با عنوان « بوی پیراهن یوسف » است که با مضمون آیه قرآن کریم آذین بندی شده است.

حسین عظیمی، صاحب این اثر هنری گفت: آیه 96 سوره یوسف که زینت بخش این نقاشی و اثر هنری است به عنوان آیه ای انتخاب شده که هدف از پرچم گردانی را بر اساس قرآن کریم تبیین می کند.

وی افزود: در این اثر به نوعی پرچم حرم امام رضا(ع) طراحی شده است که همچون پیراهن یوسف شفا بخش است و همانطور که در قرآن نیز بیان شده این می تواند دلیلی بر بسیاری از شبهات باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha