شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمدرضا حسنی آهنگر

حوزه/ فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: حوزه و دانشگاه امروز در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باید لوکوموتیو به حرکت در آورنده نظام جمهوری اسلامی باشند و در راستای ریل تمدن نوین اسلامی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سردار پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر، در اولین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه استان های قم، خراسان رضوی، تهران و اصفهان در مشهد، در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت به تبیین نقش آفرینی حوزه و دانشگاه طراز انقلاب در ایجاد تمدن اسلامی پرداخت.

وی، ایجاد حکومت جهانی اسلام برای زمینه سازی ظهور را هدف بزرگ انقلاب از منظر حضرت امام(ره) دانست و تصریح کرد: طرح نقش آفرینی حوزه و دانشگاه طراز انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی در قالب 22 کارگروه در این دانشگاه کار شد و به اعتقاد راسخ ما، حوزه و دانشگاه امروزه باید لوکوموتیو به حرکت دراورنده ارکان نظام جمهوری اسلامی باشند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع)، میدان دادن به افراد غیر انقلابی، طبع و خوی کاخ نشینی، نفوذ افراد منحرف در بیوت علما به همراه انتقاد های نابجا و غیردلسوزانه را از جمله مصادیق سیلی خورد نظام و انقلاب دانست و با اشاره به اهمیت آماده شدن هرچه سریعتر ریل تمدن اسلامی در برابر ریل تمدن غربی ابراز کرد: قطار، باید بدون شک در مسیر شفاف انقلاب اسلامی پیش برود که اگر به انحراف رفت و مسیر آن از ریل انقلاب دچار تخطی شد، نظام اسلامی آسیب می بیند.

سردار حسنی آهنگر ضمن اشاره به برخی از برنامه های نظام سلطه در راستای تغییر ریل تمدن نوین اسلامی بیان کرد: باید لایه های مبارزاتی دشمنان نظام و انقلاب را شناسایی کرد و برهمین اساس ضمن آشنایی با ساختار قرارگاه نظام سلطه خود را برای رویارویی با آنان و تقابل با محور استکبار در خارج و پیاده نظام اندیشه غربی در داخل کشور آماده کرد.

وی با بیان این که امروزه 45 اتاق فکر از مجموع 813 اتاق فکر برنامه های ضدایرانی، 100 شبکه تلویزیونی و 150 سایت خبری در زمینه لایه های سیاست گذاری نظام سلطه فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: باید در زمینه جنگ نرم و تبلیغاتی آرایش جنگی و تاکتیک عملکردی دشمنان را شناخت و مسئولین کشور در برخورد با عوامل این جنگ قاطعانه برخورد کنند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان این که مکعب روبیک جنگ نرم هوشمند، پیچیده و ترکیبی است که نیاز به پژوهش در حوزه های مختلف در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دارد، ابراز کرد: نگاه تک بعدی در سیستمی که دشمنان با حمله فکری، فرهنگی و اعتقادی پیش بینی نشده به دنبال جذب جوانان فعال و اثرگذار هستند، بی شک محکوم به شکست است.

سردار حسنی آهنگر با بیان این که خط تفکر لیبرالی منحصر به اوایل انقلاب نبود و متاسفانه امروز چنین تفکری در برخی رده های جامعه وجود دارد، بیان کرد: از اوایل انقلاب نیز این جریان پیدا شد که همه را به نظام لائیک و الگوبرداری شده از نظام های غربی دعوت می کردند و از همان ابتدا دشمنان نظام و انقلاب به دنبال راهبردهای عملیاتی برای تغییر در اسلام انقلابی بودند.

وی یکی دیگر از اقدامات لشکر دشمن را سازماندهی و شبکه سازی در قالب پلتفرم های حکمرانی هوشمند جدید در بستر فضای مجازی عنوان و تصریح کرد: آنان مولفه های فعالیت خود را در فضای مجازی در راستای تغییر اسلام انقلابی به اسلام رحمانی شکل داده و قالب شبکه ای به خود گرفتند و امروز یکایک شما به عنوان اساتید بسیجی حوزه های علمیه باید به صورت قرارگاهی عمل کنید.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان این که کارزار فرهنگی اگر از کارزار نظامی خطرناک تر نباشد، بی ارزش تر نیست، گفت: یکایک شما باید قرارگاهی عمل کنید و هم افزایی اقشار بسیج در این سیستم باید صورت بگیرد که چنانچه نیروهای قوی به صورت هم جهت حرکت کنند، بردار و برآیند قوی را تشکیل خواهند داد که این تجمیع می تواند دشمنان را مغلوب کند.

سردار حسنی آهنگر با اشاره به برخی از اولویت ها برای بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، اظهار کرد: در این مسیر باید الگوی حوزه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی استخراج شود، اساتید، متن و محتوای مناسب با رویکرد تحول در علوم انسانی تولید شود، با جنگ روانی و عملی دشمن مقابله صورت بگیرد و بر اساس نقشه جامع تدوین شده در راستای رسیدن به مقصد گام برداشت.  

انتهای پیام/۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha