جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به این که در جریان برجام عده ای به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به تعامل با غرب گوش ندادند در حالی که سخنان ایشان در زمینه سیاست خارجی مشابه بیان قرآن است، تصریح کرد: امروز بر عهده حوزویان است تا انقلابی مانده و انقلابی گری داشته باشند و امت اسلامی را با انقلاب آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در اولین دوره مشترک تعالی اساتید بسیجی استان های قم، خراسان رضوی، اصفهان و تهران، در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت با بیان این که بر اساس بیان مقام معظم رهبری باید انقلابی بود، انقلابی ماند و انقلابی گری کرد، گفت: برای روشن شدن این معنا باید در انقلاب اسلامی تأمل کرد و تفاوت های آن را به روشنی با دیگر انقلاب های جهان مورد تحلیل قرار داد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که انقلاب اسلامی ما نوعی برگشت به اسلام ناب محمدی است، بیان کرد: با گذشت زمان از دوران پیامبر گرامی اسلام(ص) و آمدن انسان های نادرست بر مسند حکومت، عده ای فرهنگ دینی ما را منحرف کرده و به انحطاط کشاندند و با این وجود در برهه ای از زمان برای آنان مطرح نبود که انسان های بی دین سرپرست شان شوند یا نه افرادی دین دار، حاکم باشند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در یک برهه تاریخی با حضور خود به مردم آموخت که تحت سلطه کافران بودن، جایز نیست، تصریح کرد: خداوند در قرآن به مومنان دستور داده که حق ندارید تحت سلطه کافران باشید و اگر کسی از شما با اینان همراه شد باید بدانید که دیگر مسلمان نیست، همانطور که عده زیادی به یهود و نصاری محلق شدند، چراکه می ترسیدند کاخ نشینی خود را از دست دهند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که در نهایت خداوند پیروزی را برای صابران قرار خواهد داد و در آن روز عده ای پشیمان شده و می گویند اگر وحدت داشتیم ذلیل دشمنان نمی شدیم، گفت: قرآن بیان کرده ای کسانی که ایمان آوردید بدانید که دشمنان هرگز با شما خوب نمی شوند و آرزوی اینان نیز آن است که به شما سختی دهند و کینه، کدورت و دشمنی ورزند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که در جریان برجام نیز عده ای به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به تعامل با غرب گوش فرار ندادند در صورتی که سخنان ایشان در زمینه سیاست خارجه مشابه بیان قرآن است، تصریح کرد: جنگ های طول تاریخ اسلام همواره دفاعی بوده و دشمنان هرگز و در هیچ مرحله ای دست از دشمنی برنداشته اند.

وی با بیان این که نمی توانیم تحت سلطه و دستور کسی قرار گیریم، بیان کرد: امروز در کشور ما آزادی و استقلال همه جانبه وجود دارد، در صورتی که در کشور های همسایه حتی یک گلوله را بدون اجازه غرب نمی توانند شلیک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که بر اساس بیان قرآن دشمنان پیمان و عهدی ندارند و بر گفته خود متعهد نیستند، ابراز کرد: بنا بر بیان مقام معظم رهبری آنان نسبت به اخلاقیات پایبند نیستند تا بنا باشد ما به آنها دل ببندیم.

وی تاکید کرد: بنابر آنچه گفته شد، انقلاب اسلامی صرفا جابجایی قدرت نیست، بلکه انقلاب الهی و در راستای عمل به قرآن و مفاهیم این کتاب بلند آسمانی است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که امام خمینی(ره) این انقلاب را به وجود آورد و امروز بر عهده شماست تا انقلابی مانده و انقلابی گری داشته باشید، افزود: این اسلام، اسلام ناب محمدی است که شما روحانیون، اساتید و نخبگان بسیجی باید دیگران را با این انقلاب آشنا و اسلام ناب را در جامعه ترویج کنید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha