جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با اشاره به حضور و فعالیت های اخیر رهبری در عرصه های ملی و بین المللی آنها را گامی مهم در جهت کمک به دولت برای حل مشکلات داخلی و خارجی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی، ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه امروز قم با اشاره به تدابیر رهبری در ماه های اخیر، گفت: این حضور فعالانه ثابت کرده است که ایشان از همه ظرفیت ها برای کمک به دولت استفاده می کنند.

وی افزود: شورای هماهنگی اقتصادی قوا با دستور مستقیم رهبری ایجاد شد و هدف آن نیز رویارویی با شرارت اتاق جنگ آمریکا علیه ایران بود؛ در این بین مشخص شد که روزمره‎گی ها و فعال نبودن برخی باعث شده است که ایشان شخصا به میدان بیایند و سران قوا و مسئولان را برای چاره اندیشی برای حل مشکلات اقتصادی گردهم جمع کنند و تا کنون چند نشست با این موضوع تشکیل شده است.

امام جمعه قم با ذکر این مطلب که امید است که با شکست کلیشه های رایج و کنار گذاشتن وعده های بی حاصل، تدابیر محکمی برای کاهش فشارهای اقتصادی بر جامعه به خصوص بر حوزه ارز و نظام پولی و مالی کشور اتخاذ شود، بیان کرد: رهبری معظم انقلاب بر خلاف عرف رایج و وظایف خود به میدان آمدند تا مسئولان متوجه شوند که برای حل مشکلات اقتصادی نباید به امیدهای واهی و دشمنان ملت ایران دل ببندند.

وی گفت: همه باید بفهمند که با تشکیل جلسات بی خاصیت، مشکلات حل نمی شود؛ نباید با مفسدان اقتصادی که از خدا بی خبر هستند با نرمی برخورد کرد که این کار به ضرر اقتصاد کشور است؛مسئولان ما باید با کسانی که در عرصه اقتصاد فساد و اخلال ایجاد می کنند با قدرت وارد شوند و برخورد کنند؛ مفسدان اقثتصادی پیاده نظام دشمن علیه نظام اسلامی هستند و به همین جهت مردم خواستار برخورد قاطع با مفسدان عرصه اقتصاد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حضور دکتر ولایتی در روسیه بیان کرد: در عرصه بین المللی نیز به میدان آمدن رهبری نظام با اعزام مشاور بین الملل به روسیه نشانه دیگری از دغدغه های رهبر انقلاب برای حل مشکلات جاری است؛ رهبری نظام با استفاده از وجهه بی بدیل خود در سطح جهان کار را برای دولت و دستگاه دیپلماسی راحت تر کردند؛ این فعالیت ها نشان میدهد که رهبر انقلاب با دو هدف اصلی کار را دنبال می کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اظهارکرد: این حضور بی بدیل با انگیزه حفظ منابع انقلاب و مردم در شرایط سنگین امروزی و دوم، هدایت و تقویت و تکمیل کار دولت و دستگاه های مسئول با هزینه کردن از وجهه و تاثیر رهبری انجام شده است.

وی گفت: در شرایطی که رهبری نظام در مدتی کوتاه شخصا به میدان آمدند و با روش های گوناگون حرکت کردند تا چرخ های دولت را روان تر کنند جا دارد که مسئولان نیز خارج از روش های کلیشه ای به میدان بیایند؛ آنها باید با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کنند و در زمینه کاهش فشارهای اقتصادی دشمن به مردم مومن و صبور انجام دهند و چنانچه در بین مسئولان افراد نا کارآمد را ببینند سریعا باید آنها را خارج کنند و به جای آنها مدیران لایق و کارآمد و جهادی فارغ از هر خط جهادی سرکار بیاورند.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج اظهارکرد: ایشان در این مراسم مطالب مهمی بیان کردند که از جمله آنها این نکته بود که ایشان حج را مظهر آمیختگی معنویت و سیاست دانستند و کسی حق ندارد مانع از اثرات حقیقی حج شود و مانع برگزاری مراسم حج با همه تشریفات شود که اگر چنین کند سد عن سبیل الله کرده است.

وی اظهارکرد: عده ای به خاطر منافع دنیوی خود با آمریکای جهانخوار هم پیمان شده اند که از معامله قرن سخن گفته؛ ولی رهبر انقلاب فرمودند که معامله قرن محقق نمی شود و به کوری چشم آنها قدس پایتخت فلسطین خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به آثار و برکات دهه کرامت گفت: آموختن شادی به سبک اهل بیت(ع)، زیارت بزرگان اهل بیت(ع)، ابراز اعتقاد و ارادت و برائت از دشمنان از مهمترین اهداف برگزاری دهه کرامت است که در کشور ما عمومیت یافته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha