جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نلسون ماندلا

حوزه/ اداره ملی پست کشور تونس با همکاری اتحادیه ملل آفریقا PAPU در سالگرد درگذشت نلسون ماندلا نماد جهانی مبارزه با آپارتاید و بزرگترین آزادی خواه قرن بیستم تمبر یاد بود چاپ کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از oumma ، در سالروز درگذشت نلسون ماندلا رهبر آزادی خواه آفریقای جنوبی و نماد مبارزه با نژاد پرستی و آپارتاید طی مراسمی در اداره پست مرکزی تونس از تمبر یادبود این قهرمان جهانی رونمایی شد.

در این مراسم رئیس اداره پست مرکزی تونس ضمن ادای احترام به نلسون ماندلا گفت: در دوره بیداد تبعیض و نژاد پرستی به خصوص در آفریقای سیاه، ماندلا حرفی متفاوت را به جهانیان گوشزد کرد که رنگین پوستان هیچ‌گاه نباید تحت سلطه سفید پوستان قرار گیرند و این منش و طرز فکر موجب آن شده که امروزه نلسون ماندلا به یک قهرمان جهانی علیه نژادپرستی تبدیل شود.

نِلسون رولیهلاهلا ماندِلا زاده ۱۸ ژوئیه ۱۹۱۸ - درگذشته ۵ دسامبر ۲۰۱۳ نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته مخالف آپارتاید و برابری مدنی رنگین پوستان و سفید پوستان در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود. او به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد.

نلسون ماندلا در اواخر عمر خود در مورد اسرائیل اینگونه گفت: هر گونه صحبت از صلح و آزادی تا زمانی که اسرائیل به اشغال یک منطقه عربی ادامه دهد، بی نتیجه خواهد ماند و مقاومت تنها راه پیروزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha