سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ساخت و ساز مسکن و مهارت افزایی شغلی به مردم در روستاها، می تواند جلوی بسیاری از آسیب ها و فقر را بگیرد و حتی می تواند الگویی مناسب برای سایر شهرها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار میرشکار، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهر قم و هیئت همراه که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بر خدمت رسانی بهتر برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم جزو  اعمال صالحه به شمار می رود و ماندگار خواهد بود و هر تلاشی که انسان انجام دهد، عمل او ماندگار خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه از جمله خدمات به مردم از سوی کمیته امداد، بحث تهیه و ساخت مسکن است، اظهار داشت: باید در این عرصه کارهای بزرگتری انجام داد و کاری کرد، مردم روستاها هم از این خدمات درکنار مهارت افزایی شغلی لازم برای ماندن در روستاها برخوردار شوند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: ساخت و ساز مسکن و  مهارت افزایی شغلی به مردم در روستا می تواند جلوی بسیار از آسیب ها  و فقر را بگیرد و حتی می تواند الگویی مناسب برای سایر شهرها باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: یکی دیگر از خدمات به مدد جویان، در کنار مهارت افزایی، ایجاد زمینه شغل و کسب و کار است، این عمل باعث می شود مددجو از تحت پوشش کمیته امداد خارج شود و بتواند زمینه اشتغال دیگر افراد را مهیا کند.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: امام رضا(ع) در روایتی فرمودند«اگرنیازمندی به کسی مراجعه کرد، به او تکریم واحترام کنید». در سیره امام هشتم(ع) به اهمیت همین بحث تکریم تأکید شده و حضرت وقتی می خواستند به کسی کمک کنند، طوری کمک می کردند که حتی نیازمند صورت حضرت را نبیند، درحقیقت امام(ع) از پشت درب به فرد نیازمند کمک می کردند.

امام جمعه قم گفت: امام(ع) نه تنها درکمک رسانی منت نمی گذاشتند، بلکه احترام هم می کردند، این سیره امام رضا(ع) می تواند بهترین الگو برای مسئولین  کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمت رسانی و تکریم و احترام به باشد.

 

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha