جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
كتاب «مشروعيت حكومت در قرآن

حوزه/ كتاب «مشروعيت حكومت در قرآن» نام اثر جديدي از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است كه به تازگي روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اين كتاب بر پايه پژوهشي استوار است كه در آن مسئله مشروعيت به عنوان يكي از مسائل مهم در ساحت سياست و حكومت ـ در قرآن و با تأكيد بر ديدگاه تفاسير و مفسران معاصر واكاوي شده است.
در فصول مختلف اين كتاب به موضوعاتي نظير مشروعيت حكومت پيامبران در قرآن، مشروعيت حكومت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله در قرآن، مشروعيت حكومت امامان عليهم السلام در قرآن و مشروعيت حكومت در عصر غيبت در قرآن پرداخته شده است.
این گزارش می افزاید: در فصل آخر اين كتاب مشروعيت الهي ـ‌ مردمي حكومت در عصر غيبت به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته است و در چند گفتار آيات قرآن كريم با دسته بندي، آيات مشورت، آيات خلافت انسان و وراثت زمين، آيات وراثت زمين و آباداني و آيات دال بر توجه خطابات تكاليف عمومي به مردم بررسي شده اند و در نهايت هم ديدگاه هاي مفسران و صاحب نظران اسلامي نظير امام خميني(ره)، علامه طباطبايي، شهيد مطهري و ... پيرامون مشروعيت الهي ـ مردمي حكومت آورده شده است.
گفتنی است ، نويسنده كتاب «مشروعيت حكومت در قرآن» دكتر علي آقاجاني محقق گروه علوم سياسي پژوهشكده علوم اجتماعي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و علاقه مندان به مباحث سياسي مي توانند اين كتاب را با قيمت 15 هزارتومان از كتاب فروشي ها و يا از سايت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشاني rihu.ac.ir خريداري كنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha