سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روحانیان مبلّغ باید با مطالعه بیشتر و به‌روزرسانی اطلاعات خود همگام و همسو با نیازهای روز جامعه گام بردارند تا بتوانند در مسیر تبلیغ دین، به سؤالات و شبهات جدیدی که در دین وارد شده، پاسخ شایسته دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، امروز در نشستی با شماری از روحانیان مبلغ استان، با اشاره به وظایف و رسالت‌های طلاب و روحانیان در جامعه، اظهار داشت: طلاب و روحانیان برای حفظ دین و تبیین و تعمیق آموزه‌های دینی در جامعه رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید به این مسئولیت خطیر خود واقف باشند.

وی افزود: در این راستا طلاب و روحانیان ابتدا باید با افزایش سطح دانش و آگاهی خود به سلاح علم و دانش مجهز شوند تا بتوانند وظیفه بصیرت افزایی و آگاهی بخشی خود را به نحو احسن انجام دهند.

حجت‌الاسلام احمدی که نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان خراسان شمالی هم هست، اضافه کرد: روحانیان باید درزمینهٔ حفظ دین و ارزش‌های دینی متناسب با نیازهای روز جامعه عمل کرده و از هر فرصتی برای تبلیغ دین و آگاهی بخشی استفاده کنند.

وی ادامه داد: روحانیان مبلغ باید با مطالعه بیشتر و به‌روزرسانی اطلاعات خود همگام و همسو با نیازهای روز جامعه گام بردارند تا بتوانند در مسیر تبلیغ دین، به سؤالات و شبهات جدیدی که در دین وارد شده، پاسخ شایسته دهند.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی روحانیان مبلغ باید همسو با نیازهای روز جامعه و در حوزه‌های گوناگون باشد تا قشر روحانیت بتواند در عرصه‌های مختلف مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان باید کم‌کاری و کاهلی را کنار گذاشته و با بهره‌گیری از فضایی که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ایجاد شده، به تبلیغ دین و آموزه‌های دینی بپردازند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به حضور مؤثر روحانیان در عرصه‌های گوناگون تاریخ اسلام، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان در طول تاریخ اسلام و حرکت‌های انقلابی همیشه پیشتاز بوده و در راستای تغییر وضعیت نابسامان جامعه تلاش بسیاری کرده‌اند که این پیشتازی و رهبری باید همچنان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha