سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
 اردوی جهادی

حوزه/یکی از استان هایی که خیرین و مردم مشارکت جدی در موضوع ساخت مسکن دارند، قم است. در این استان بیش از ۲۰ تا ۵۰ درصد هزینه ساخت را خیرین، مردم و مشارکت عمومی می پردازند و این رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهندس ابراهیم بازیان، پیش ازظهر امروز به همراه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که در سالن جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: یکی از مسائل جدی در اداره کل مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره)،توجه به موضوع مسکن در برنامه ششم و تقاضا برای حل مسکن نیازمندان و مدد جویان کمیته امداد است.

مدیر کل امور مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، افزود: در برنامه ششم به دنبال این هستیم بخش عمده تقاضای مسکن را حل کنیم. در این رابطه هرچه مشارکت خیرین و مردم بیشتر باشد، زودتر مشکلات مدد جویان و نیازمندان درمورد مسکن به پایان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در زلزله های اخیر 4 هزار خانه از بین رفت. این اداره کل در تلاش است 4هزار خانه را از طریق کمک های مردمی و خیرین به مردم و نیازمندان تحویل دهد.

بازیان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه  های اداره کل مسکن کمیته امداد تحویل 30 هزار واحد مسکن به مدد جویان است و از این تعداد 22 هزار واحد در باب مقاوم سازی مسکن روستایی است، مقاوم سازی مسکن روستایی از جمله مسائل مهمی است که رهبر انقلاب تاکید فراوانی بر آن دارند.

مدیر کل امور مسکن کمیته امداد خمینی(ره) افزود: در باب مسکن شهری در این چندین سال اخیر فعالیت هایی صورت گرفته از جمله آن مسکن مهر بود که خریداری و تحویل مدد جویان و نیازمند شد.

وی بابیان اینکه یکی از استانهای که خیرین و مردم مشارکت جدی در موضوع ساخت مسکن دارند، قم است، اظهارداشت: دراین استان، بیش از 20 تا 50 درصد هزینه ساخت را خیرین، مردم و مشارکت عمومی  می پردازند و این رقم قابل توجهی است.

مدیر کل امور مسکن کمیته امداد خمینی(ره) عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه این اداره در قم، رفع مشکلات مسکن روستایی نیازمندان و مدد جویان است. دراین رابطه قرار است درسال جاری 100 تا 120 خانه تحویل مددجویان تحت پوشش این کمیته شود.

 

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha