پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی

حوزه/ اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی، همزمان با هشتمین روز از دهه کرامت، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امروز یکشنبه 31 تیرماه، در تالار شیخ طبرسی، ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در مشهد برگزار شد.

در یازدهمین دوره کتاب سال رضوی، 318 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد که در 6 گروه تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گفت.

در پایان مراحل داوری در بخش کتاب چاپی، 21 اثر در شاخه‌های تاريخ و سيره، علوم و معارف رضوی، زيارت، حرم و اماکن متبرکه، شعر، داستان، نمایش‌نامه، نثر ادبی، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌های خارجی به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در محور تاریخ و سیره رضوی، موسی نجفی با کتاب «مولفه‌های تمدن‌ساز در مکتب سیاسی امام رضا(ع)» و حجت‌الاسلام قنبرعلی تیموری با اثر «امام رضا(ع) پیشوای هشتم» حائز رتبه برتر شدند.

همچنین حجت‌الاسلام محمد حسین‌پور امینی با اثر «بر مدار آفتاب» و سید حسن حسینی با اثر «زندگی و فضیلت آل عبا در کلام امام رضا(ع)» در محور علوم و معارف رضوی، رتبه برتر را به خود اختصاص دادند

مسلم علی مهدی با کتاب «زیارت مجازی» در بخش زیارت مجازی و محمدرضا سنگری با اثر «ابوالفضل نهضت رضوی» در محور خاندان و یاران امام رضا(ع) رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

در محور اماکن متبرکه، حشمت کفیلی با همکاری مریم حبیبی و محمدرضا شاهرودی با اثر «موزه‌های آستان قدس رضوی»، مهدی صحراگرد با اثر «شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی» و میثم جلالی با اثر «تزیینات معماری بارگاه رضا(ع)» حائز رتبه برتر شدند.

سید جعفر مرتضی عاملی با اثر «حیاه سیاسی امام رضا(ع)»، عبدالله احمد یوسف با اثر «سیره امام رضا(ع)» و محسن عقیل با اثر «طب امام رضا(ع)» نیز در محور زبان های خارجی به رتبه برتر دست یافتند.

در محور ترجمه سید تحریر علی نقوی با اثر «موثق‌ترین احادیث میس زیارت امام رضا(ع) کی فضایل» به زبان اردو، و سالوم بندیرا با اثر «سبک زندگی» به زبان سواحیلی نیز به رتبه برتر دست یافتند.

در محور داستان، فاطمه سلیمانی ازندریانی با اثر «یک خوشه انگور سرخ»، فریباکلهر با «راز آن بوی شگفت» و رضا دبیری‌نژاد با «ضمانت نامه آهو» به رتبه برتر دست یافتند.

در محور کودک و نوجوان عبدالله قره‌داغی با مجموعه اشعار کودکانه به نام «تو خودت گل هستی» و حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله محمدی‌نیا با اثر «سیره عملی اهل بیت(ع)» در این جشنواره مقام برتر را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش پایان‌نامه‌ها فاطمه ایزدشناس با «سیره امام رضا(ع) در مواجهه با تعارضات درون خاندانی» و مریم حبیی بایگی با «روح ایرانی در تذهیب‌های مذهب کشمیر» رتبه برتر را کسب کردند.

در محور شعر و دیجیتال، در این دوره از جشنواره کتاب سال رضوی هیج اثری حائز رتبه شناخته نشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha