شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که پیروی از اهل بیت(ع) کلید نجات و عامل سعادت و تعالی انسان است، گفت: دوری از معارف اهل بیت(ع) موجب انحراف انسان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان، با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، از ائمه اطهار(ع) به عنوان چراغ راه و مصباح هدایت انسان ها یادکرد و گفت: باید معارف تعالی بخش وانسان ساز اهل بیت(ع) در همه سطوح زندگی ما نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از ائمه اطهار(ع) به عنوان بهترین اسوه برای بشریت یاد کرد و افزود: بشر برای برون رفت از بحران ها و مشکلات راهی جز ادامه راه اهل بیت(ع) ندارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که پیروی از اهل بیت(ع) کلید نجات و عامل سعادت و تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: دوری از معارف اهل بیت(ع) موجب انحراف انسان خواهد شد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که جامعه اسلامی باید بیشتر از معارف اهل بیت(ع) بهره گیرد، تصریح کرد: اهل بیت(ع) با نورانیت خود ظلمت و تاریکی را از جامعه کنار زده و سعادت و رستگاری برای انسان ها به ارمغان آورده اند.

وی با بیان این که امام رضا(ع) برای ترویج اسلام ناب و اندیشه های تشیع تلاش های بسیاری انجام دادند، خاطرنشان کرد: روشنگری های آن حضرت نسبت به ظلم و استبداد حاکمان ظالم آن دوران موجب گسترش اسلام ناب شد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که سیره اهل بیت(ع) تبلور اخلاق، اخلاص، ایثار، ایمان و استقامت است، بیان داشت: مبارزه با فساد، انحراف، ظلم و دفاع از عدالت خواهی همواره مورد نظر و توجه اهل بیت(ع) بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از اهداف دشمن کمرنگ کردن معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: دشمن با ترویج فساد و بی بندوباری تلاش می کند تا معارف الهی را در جامعه دینی کمرنگ کند تا اهداف شوم خود را محقق کند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که امروز در جوامع غربی به دلیل فاصله گرفتن از معارف الهی و بی توجهی به دستورات الهی شاهد گسترش فساد و بی اخلاقی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز اگر غرب به دنبال برون رفت از معضلات اجتماعی و فرهنگی است باید معارف الهی را در جامعه ترویج و گسترش دهد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که اهل بیت(ع) بهترین ها را برای امت خود معرفی کرده اند، گفت: متأسفانه امت اسلامی امروز از آن معارف ارزشمندی که اهل بیت(ع) تعیین کرده اند فاصله گرفته و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای جوامع اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وجود نورانی امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان، چراغ راهی برای ملت ایران است، تصریح کرد: امروز ملت بزرگ ایران در سایه سار این دو شخصیت بزرگ جهان اسلام، عزتمندانه در عرصه های مختلف حضور دارند.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مهم امام رضا(ع) در تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه تصریح کرد: وجود مطهر و پاک این امام همام در ایران اسلامی چراغ نورانی مسیر سعادت و کمال است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که در طول سال میلیون ها زائر از سراسر ایران برای زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به مشهد مقدس عزیمت می کنند، گفت: این نشان از ولایت مداری و عشق مردم به اهل بیت(ع) است.           

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha