پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سومین اردو

حوزه/ افتتاحیه سومین اردوی علمی تخصصی استعداد های برتر حوزه امروز در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در مجتمع آفتاب ولایت مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، افتتاحیه سومین اردوی علمی تخصصی استعداد های برتر حوزه های علمیه کشور، امروز در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در مجتمع آفتاب ولایت مشهد مقدس برگزار شد.

یکصد نفر از طلاب استعداد برتر حوزه در دو سطح سه و چهار در این دوره یک هفته ای حضور داشته و در چهار دوره تخصصی «اصول و دانش های زبانی»، «فقه حقوق»، «فلسفه و کلام اسلامی»، و «رجال و درایه» نیز شرکت می کنند.

در افتتاحیه این دوره حجت الاسلام والمسلمین عماد، مسئول مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور و آیت الله غروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، مطالبی را پیرامون ضرورت بروز و ظهور ظرفیت های استعدادهای برتر ارائه و در زمینه شناسایی و حمایت بیش تر استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور نیز ابراز امیدواری کردند.

همچنین اقامه نماز جماعت ظهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و پس از آن نیز بهره مندی از سخنان تولیت آستان قدس رضوی در زمینه ظرفیت حوزه های علمیه در عرصه نخبگانی از دیگر برنامه های افتتاحیه این اردو بود.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه نیز طلاب استعداد برتر در حضور حجت الاسلام والمسلمین عماد به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه های ارائه ایده پردازی های نو و بروز، نظامسازی در حوزه های علمیه، تحول در حوزه، اثرگذاری یک طلبه استعداد برتر در فضای جامعه اسلامی، جهت دهی به حرکت طلاب نخبه  و تعامل با دانشمندان جهان اسلام پرداختند.

بناست تا طلاب استعداد برتر در پایان اردو، ضمن استفاده از مشاوره اساتید مجرب حاضر در دوره، موضوع پایان نامه های خود را انتخاب نموده و مقدمات تدوین طرح نامه را فرا گیرند تا طی ماه های آتی به نگارش و دفاع از رساله های خود بپردازند.

شایان ذکر است؛ این برنامه تا دوشنبه 15 مرداد به مدت یک هفته با برگزاری نشست ها و گعده های علمی، برگزاری جلسات ایده پردازی، اجرای برنامه های فرهنگی، زیارتی و دیدار با علما و بزرگان ادامه پیدا خواهد کرد و روز دوشنبه 15 مرداد نیز مراسم اختتامیه با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و رئیس هیات امناء مرکز نخبگان و استعدادبرتر برگزار می شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha