چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
فاضل

حوزه/رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه در جمع طلاب جدید حوزه علمیه کرمانشاه، گفت: انتظار خانواده ها از سپردن سرمایه های عمرشان به حوزه های علمیه ساختن انسانی در تراز خلیفه الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه، در مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی، در مدرسه حضرت امیرالمومنین(ع) صحنه، با اشاره به حدیث امام رضا(ع) «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا...» خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیاء می کند، گفت: شما طلاب احیاء کنندگان امر اهل بیت(علیهم السلام) هستید.

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به کسی که از امام رضا(ع) پرسید«فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟ چه کسی امر شما را زنده می کند؟ حضرت فرمود «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»، افزود: ورود شما نوجوانان و جوانان به حوزه های علمیه جهت فراگیری علوم آل محمد(ع) و ابلاغ صحیح به مردم،اولین قدم برای احیاء امر اهل بیت(ع) است.

وی با تمسک به سوره آل عمران آیه 159«فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ/ [ای پیامبر!] پس به مهر و رحمتی از سوی خدا با آنان نرم خوی شدی، و اگر درشت خوی و سخت دل بودی از پیرامونت پراکنده می شدند؛ بنابراین از آنان گذشت کن، و برای آنان آمرزش بخواه، و در کارها با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن؛ زیرا خدا توکل کنندگان را دوست دارد»، گفت: سیره و سنت نبی مکرم اسلام(ص) در جذب قلوب همراه با سعه صدر برای ما الگوست.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به آیه ۵۸ سوره نساء «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا يَعِظُكُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَميعًا بَصيرًا/ خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانتها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید! خداوند، اندرزهای خوبی به شما می‌دهد! خداوند، شنوا و بیناست»، افزود: انتظار خانواده ها از سپردن سرمایه های عمرشان به حوزه های علمیه ساختن انسانی در تراز خلیفه الله است.  

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه تصریح کرد: درخدمت به طلاب که راویان دین خدا و سنت پیامبر(ص) هستند، لحظه ای غفلت نکنیم، چرا که در غیر این صورت، در پیشگاه خداوند پاسخی نداریم.

وی خطاب به طلاب جوان با اشاره به اینکه با حضور در پادگان امام عصر(عج) نام شما با حضرت صاحب الامر(عج) گره خورده است، تصریح کرد: شاگردی امام صادق(ص) و سربازی امام عصر(عج) نعمت بسیار بزرگی است و باید قدر آن را بدانید.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در پایان با بیان این که خطه کرمانشاه عالمان بنامی داشته و دارد و دِین این استان به اسلام و مذهب غیر قابل انکار است، گفت: امروز شما طلاب جوان میراث دار آن نسل گذشته اید و باید در همان مسیر گام بردارید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha