جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش تجلیل از حفاظ قرآن کریم مدرسه تخصصی شهید طباطبایی نژاد اصفهان

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: مترفین در طول تاریخ با اقسام فریب ها در صدد فریب مردم و سوء استفاده از نا آگاهی مردم بودند ولی روحانیت باید همواره مردم را بیدار ساز و مانع از پیروزی دشمن شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت که به همت دادگاه ویژه روحانیت در سالن کوثر برگزار شد ، اظهار کرد: باید به این موضوع اندیشید که وظیفه روحانیون در این شرایط زمانه چیست.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان تصریح کرد: در قرآن کریم خداوند می‌فرماید ما هیچ پیامبری در هیچ قریه‌ای نفرستادیم مگر اینکه عده‌ای با آن‌ها مخالفت و مبارزه کردند و در مقابل انبیاء ما قد علم کردند و آن‌ها مترفین اهل زر و زور هستند؛ همواره در مقابل راهنماها و هدایت عده‌ای در طول تاریخ مخالف بودند، همیشه ائمه کفر و طاغوت در طول تاریخ توانستند در مقابل رهبران دینی بایستند.

وی با بیان اینکه به نظر من ما می‌توانیم از تاریخ بفهمیم که رسالت امروز ما چیست، افزود: مترفین در طول تاریخ تعداد کمی بودند ولی اغلب پیروز می‌شدند که تأمل بر روش‌های پیروزی آن‌ها مهم است؛ مترفین از راه خود مردم بر انبیاء پیروز می‌شدند، دو چیز باعث شکست رهبران دینی در طول تاریخ شده یکی ناآگاهی مردم و دوم مخالفت مترفین است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: مترفین در حقیقت با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم پیروز می‌شدند، یکی از روش‌هایی که همیشه بوده ایجاد تفرقه و اختلاف است، در سوره منافقین آمده است که منافقین صدر اسلام اعلام می‌کردند که به پیامبر اسلام(ص) کمک نکنید و به‌نوعی ارتباط با پیامبر مکرم(ص) را تحریم کرده بودند.

وی گفت: مترفین افراد را با اقسام فریب‌ها از اطراف پیامبر اسلام(ص) دور می‌کردند که شهادت اهل‌بیت و خانه‌نشینی حضرت علی(ع) از مصادیق پیروزی مترفین است؛ امروز هم، مترفین بر همین روش‌ها عمل می‌کنند و چه‌بسا راه‌های فریب مترفین بسیار بیشتر و خطرناک‌تر شده است و مترفین خیلی راحت‌تر می‌توانند مردم را از مسیر خدا دور سازند.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: این روحانیت بودند که در ابتدای انقلاب پشتوانه امام خمینی(ره) بودند و موفق به پیروزی انقلاب اسلامی شدند، این روحانیت بود که پیشتازانه در ابتدای انقلاب برای پیروزی و تداوم جانفشانی کردند و اعلامیه‌ها را به سراسر کشور می‌رسانند و باعث آگاهی و بیداری مردم شدند، اما باید مراقب باشیم که مردم در یک مسیر نمی‌ایستند و باید هوشیاری و آگاهی دائماً بیان شود، روحانیت نباید در تخریب دولت و تضعیف نظام با عوام‌الناس هم‌زبان شود چراکه همراهی با مترفین می‌شود و تیشه به ریشه اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من هیچ‌کس حق شرکت در این اجتماعات اعتراضی را ندارد چون‌که با این تجمعات مشکلی رفع نمی‌شود، همه به این گرانی‌ها آگاه هستند، خواسته ترامپ و استکبار همین اعتراضات خیابانی است؛ ما منکر وجود اشتباهات از سوی دولت در عرصه اقتصادی نیستیم ولی نباید کارگر دشمن در داخل شویم، ایستادگی 40 ساله نظام اسلامی در برابر همه مستکبرین نشان از کارآمدی این نظام است و قطعاً همچون گذشته آن‌ها را شکست خواهیم داد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تأکید کرد: ما روحانیت کسانی هستیم که اعتقاد عملی و قلبی به قرآن داریم، قرآن می‌فرماید «دشمن اگر کوچک‌ترین خیری به ما برسد ناراحت می‌شود»، در ادامه قرآن می‌فرماید «لذا اگر تحمل و تقوا داشته باشید بر آن‌ها پیروز می‌شوید».

برپایه این گزارش، در پایان مراسم حجت‌الاسلام رضایی دادستان دادگاه ویژه روحانیت اصفهان تودیع و حجت‌الاسلام محمدی به‌عنوان دادستان جدید معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha