جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار با نماینده ولی فقیه

حوزه/ نوفرستی با تاکید بر این که زمانی جامعه اسلامی موفق خواهد بود که مردم با عشق، عکس های شهدا را در دست بگیرند و راه آنان ادامه یابد، گفت: باید به جای هزینه های هنگفت برگزاری همایش ها، جشنواره ها، اجلاس و کنسرت ها، اهداف شهدا و الگوسازی راه آن ها در اولویت باشد و رسانه ها در این مسیر تلاش کنند.

محسن نوفرستی، نماینده خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در دیدار خبرنگاران با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: امروز روز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان است که به همراه سردار بزرگ استان شهید ناصر ناصری به این درجه بزرگ نائل آمده اند.

وی با اشاره به اینکه روز خبرنگار، روز ایثار و فداکاری است، افزود: شهدا رفتند تا ما امنیت داشته باشیم، ولی یادمان نمی رود که رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) فرمودند «شهدا را قلم ها می سازند و قلم ها هستند که شهید پروند».

این فعال رسانه ای مطرح کرد: امروز راه و اهداف شهدا غریب واقع شده، چرا که در و دیوار و بیلبوردهای تبلیغاتی عکس شهدا نصب می شود، ولی برای راه و هدف شهدا در عمل و تفهیم آن به نسل جوان  اقدامی صورت نمی گیرد.

نوفرستی ابرازداشت: زمانی جامعه اسلامی موفق خواهد بود که مردم با عشق و علاقه، عکس های شهدا را در دست بگیرند و راه آنان در جامعه نقش بسته باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید به جای هزینه های هنگفت برگزاری همایش ها، جشنواره ها، اجلاس و کنسرت ها، اهداف شهدا و الگوسازی راه آن ها در اولویت باشد و رسانه ها در این مسیر تلاش کنند.

این فعال رسانه ای با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم»، خاطر نشان کرد: در ارزش قلم همین بس که خداوند به قلم قسم خورده است، و این نشان از ارزش والای عرصه خبرنگاری و نویسندگی است.

نوفرستی تصریح کرد: خبرنگاران شجاع، دلیر و با تقوا این مرز و بوم عاشقانه توانسته اند، قلم های خود را برای پرورش نسل های آینده بچرخانند که تا حد توان این کار را به جرأت می توان گفت انجام داده اند.

                               

نماینده خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ابراز داشت: در طول سال خبرنگاران استان با گزارش ها، یادداشت ها و خبرهای خود بارها و بارها از شهدای این مرز و بوم نوشته اند، لذا باید از حضور همه ساله خبرنگاران در خانه شهید خبرنگار شهید فرهادی  تقدیر کرد.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه اقدام و رسالتی که خبرنگاران بر عهده دارند همانند پیامبران است، ادامه داد: باید دانشکده صدا و سیما و خبر در استان افتتاح و همچنین پرورش تکاوران رسانه ای در جامعه مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: 90 درصد رسانه های استان، لحظه لحظه سخنرانی بزرگانی همچون شما را ثبت و ضبط و منتشر می کنند، تا جوانان این مرز و بوم در جای جای کره خاکی سخنان شما را درک کنند.

نوفرستی با بیان اینکه اگر هر یک از مسئولان دارای مشاور رسانه ای باشند، بسیاری از مشکلات برطرف می شود، عنوان کرد: متولیان امر سند چشم انداز رسانه ای استان را برای 10 یا 20 سال آیند مشخص کنند.

وی، ایجاد صندق قرض الحسنه خبرنگاران را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز باید اولویت های رسانه های استان مشخص شود تا دیگر افکار خبرنگاران به حاشیه ها معطوف نشود.

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha