جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رونمایی

حوزه/ در حاشیه همایش «نقش روحانیت و مساجد در ارتقای خدمت به مردم» ۹ جلد از «سلسله درس های تفسیر قرآن کریم» آیت الله علم الهدی، با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همایش «نقش روحانیت و مساجد در ارتقای خدمت به مردم» امروز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به همراه جمعی از طلاب، علما و روحانیون در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

در حاشیه این همایش از 9 جلد از «سلسله درس های تفسیر قرآن کریم» آیت الله سید احمد علم الهدی که توسط موسسه «به نشر» آستان قدس رضوی منتشر شده، توسط حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی و با حضور آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، حسین سعیدی مدیرعامل به نشر انتشارات آستان قدس رضوی و جمعی از طلاب رونمایی شد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در این مراسم، از رونمایی از آثار خود در محضر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز خرسندی کرد و با بیان این که معرفی این تفسیر با نفحات قدسیه این مرجع بزرگوار صورت می‌گیرد، گفت: از لطف و عنایت ایشان نسبت به این مجموعه تفسیری تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله مکارم شیرازی مبدع موضوع تفسیر قرآن هستند، افزود: مجموعه تفسیر نمونه که توسط ایشان در سال‌های بسیار دور نگارش شده، بعد از تفسیر المیزان جزو تفاسیر ارزشمند قرآن کریم است.

تحقیق و تنظیم این مجموعه را حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدحسین الهی‌زاده» و دکتر «عباس اسماعیلی‌زاده» بر عهده داشته‌اند و به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) این مجموعه را در قطع وزیری با شمارگان یک هزار نسخه منتشر کرده است.

جلوه‌های هدایتی داستان حضرت موسی(ع) در سوره مبارکه قصص، جلوه‌های هدایتی داستان حضرت یوسف(ع) در قرآن، سیاست در قرآن(تفسیر آیات سیاسی قرآن کریم)، جلوه‌های هدایتی در سوره مبارکه جمعه، سبک زندگی عبادالرحمن در قرآن(تفسیر آیات پایانی سوره فرقان) و جلوه‌های هدایتی داستان سوره مبارکه کهف عناوین این ۹ جلد است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha