جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله علم‌الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آن روزی که به مذاکره با دشمن تن دادیم ارزش دلار سه هزار تومان بود، اما امروز به ۱۰ هزار تومان رسیده است، با وجود این شرایط هنوز هم برخی مسئولان دشمن را «دشمن» نمی بینند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی، امروز در مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت نهمین اختر آسمان ولایت امام محمدتقی(ع)، در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: در سیره سیاسی امام جواد(ع) سه نکته وجود دارد که در وضعیت اجتماعی و سیاسی امروز ما به عنوان یک آموزه قابل بررسی و به‌کاربستن است.

عضو خبرگان رهبری اولین نکته‌ را «تبدیل تهدید و موانع به فرصت» عنوان کرد و افزود: دستگاه عباسی برای امام جواد(ع) مشکلاتی ایجاد می‌کرد تا با سرکوبی ایشان جریان امامت را براندازی کند همچنین شگردهای شیطانی، طرح‌ها و برنامه‌هایی در مقابله با امامت ایشان داشت، که حضرت تمام تهدیدات و موانع را تبدیل به فرصت کردند و آنها را ابزاری برای توسعه و گسترش امامت بین مردم قرار دادند.

محور انقلاب، مبارزه است

وی با اشاره اینکه دومین نکته در زندگی سیاسی امام جواد(ع) «مشخص کردن جهت حرکت» است، بیان کرد: محور فعالیت‌های سیاسی ائمه اطهار(ع) در حرکت‌های اجتماعی مبارزه بود؛ جهت حرکت مبارزه با غصب حکومت و انحراف خط رهبری بود، رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند: «انقلاب تمام نشده، ما در میانه انقلاب هستیم و محور انقلاب مبارزه است».

امام جمعه مشهد متذکر شد: برخی از ما تصور می‌کنیم مبارزه تنها مختص به سیدالشهدا(ع) آن هم در کربلا بود و سایر ائمه(ع) در حال عبادت و شاگردپروری بودند در حالی‌که محور فعالیت‌های تمام ائمه(ع) در زندگی‌شان در هر شرایط مبارزه با جریان انحراف رهبری بوده است.

وی افزود: هزار و 170 است که شیعه در دنیا به امام دسترسی ندارد اما امروز هرگاه از بنی‌امیه تا بنی‌عباس و هریک از غاصبین خلافت سخن به میان می‌آید اولین جمله ای که شیعه بر زبان می‌آورد «لعنة الله علیهم» است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر امروز ما به معارف اسلام دسترسی داریم نتیجه مبارزات ائمه اطهار(ع) است؛ اگر مبارزه نمی‌کردند این وضعیت تبری را نداشته و پای امامت و ولایت نایستاده بودیم که در تداوم خط ولایت 40 سال در این مملکت مردم قریب به یک میلیون از فرزندان خود را فدا کنند تا این خط متداوم بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه‌ جهت مبارزه را نباید فراموش کرد، عنوان کرد: امروز در مملکت ما اندیشه‌های سیاسی متنوع، افکار مختلف، خط‌ و حرف‌های گوناگون وجود دارد؛ بعضی به غرب و برخی به شرق چشم دوخته‌اند؛ عده‌ای دنبال آمریکا و عده‌ای دیگر به دنبال اروپا راه افتاده‌اند، گروهی به دنبال قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی داخل کشور هستند، در هر حال آنچه شیعه مخلص فدایی ولایت اهل بیت(ع) در سر می‌پرواند این است که خط امامت و ولایت، سرسپردگی به رهبری است.

دشمن در هر شرایطی، دشمن است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سومین نکنه سیره سیاسی امام جواد(ع) نکته‌ای‌ کاربردی برای شرایط امروز جامعه ماست، «دشمن را در هرحال دشمن دیدن» و از هر نوع ارتباط با دشمن در جهت براندازی و سرکوبی دشمن استفاده‌ کردن، است، اظهار کرد: مشکل امروز ما در مملکت این است که برخی از مردم و مسؤولان یا دشمن را دشمن نمی‌دانند، یا اگر می‌دانند در مواجه با او دشمنی نمی‌کنند.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: در این مملکت با دشمن قرارداد بسته شد، با وجود اینکه دو سال دویدند و همه چیز را دادند، اما دشمن را «دشمن» ندیدند که اگر دشمن را «دشمن» می‌دیدند و به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که اجرای این قرارداد باید طرفینی باشد، هر مقدار طرف مقابل به آن عمل شما هم عمل کنید، گوش سپرده بودند، وضع این چنین نبود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: پای این مشکل صدها مصیبت دیدیم، آن روزی که به مذاکره با دشمن تن دادیم ارزش دلار سه هزار تومان بود، اما امروز به 10 هزار تومان رسیده، با وجود این شرایط هنوز هم برخی دشمن را «دشمن» نمی بینند و حاضر نیستند از هر ارتباطی با دشمن در خط دشمنی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) امام نهم شیعیان است و ما تحت تعالیم و آموزه‌های ایشان هستیم، بنابراین باید از سیره سیاسی آن امام همام درس بگیریم؛ امام دشمن را «دشمن» می‌دانستند تا آنجا که دشمن از عملکرد ایشان مستأصل و بیچاره شده یود.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha