پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام مرادی با تاکید بر پرهیز از خرید لوازم غیرضروری جهیزیه، بر کنار گذاشتن رسم و رسوم زشت، غیر معمول و دوران جاهلیت ازدواج در بعضی از شهرهای کشور، گفت: مراسم دیدن جهیزیه زوج های جوان در جامعه برداشته شود، دلیلی ندارد که تمام جهیزیه عروس در معرض دید عموم قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه درکاشان حجت الاسلام شهاب مرادی، شب گذشته در جشن پیوند آسمانی 300 زوج جوان در امامزاده سلطان امیراحمد کاشان(ع)، با تاکید بر تسهیل و اصلاح فرهنگ ازدواج، گفت: فرهنگ تجمل و  چشم و هم چشمی در امر ازدواج و خرید جهیزیه زوج های جوان که موجب فشار به طبقه کارگر و کارمند است، باید اصلاح شود.

 وی با تاکید بر پرهیز از خرید لوازم غیرضروری جهیزیه، بر کنار گذاشتن رسم و رسوم زشت، غیر معمول و دوران جاهلیت ازدواج در بعضی از شهرهای کشور، گفت: مراسم دیدن جهیزیه زوج های جوان در جامعه برداشته شود، دلیلی ندارد که تمام جهیزیه عروس در معرض دید عموم قرار بگیرد.

این سخنران مذهبی با تغییر در نگرش و باورهای ازدواج، با بیان اینکه فرهنگ ازدواج امروز با 70 سال پیش خیلی تفاوت دارد، ادامه داد: متاسفانه  وقتی به منزل بعضی از زوج های جوان مراجعه می کنیم مشاهده می شود که خیلی از لوازم  جهیزیه سال ها درگوشه ای از خانه گرد و خاک خورده و غیرقابل استفاده است.

حجت الاسلام مرادی، عدم گفتگو بین زوج های جوان را دلیل نزاع های خانوادگی و طلاق عنوان کرد و افزود: زن و شوهران جوان با فهمیدن حرف یکدیگر می توانند زندگی پایدار و با نشاطی داشته باشند.

 وی، دلیل گفتگو نکردن ها را نوعی عدم امنیت عنوان کرد و با اشاره به این که بیان گذشته ای که ربطی به زندگی فعلی زوج های جوان ندارد، ضروری نیست، اظهار کرد: بعضی اوقات زن ها فکر می کنند اگرحرف بزنند دیگر شوهر دوستش ندارد، در صورتی که با دلیل و منطق، زن می تواند مرد را قانع کند .

این کارشناس مذهبی، اقرار به گناه را معصیت دانست و گفت: نباید پسر و دختر وقتی با هم ازدواج کردند بگویند «بیا قرآن وسط بگذاریم و به هم راستش را بگوییم».

حجت الاسلام مرادی، حیا، گذشت، صداقت، سادگی  و اخلاق در زندگی زناشویی را ضروری دانست و ادامه داد: مردان اگر می خواهند زندگی شیرینی داشته باشند، ضمن این که همیشه به همسر خود ابراز محبت کنن، در برابر دیگران خصوصا خانواده و فامیل احترام همسر خود را بگیرند و هیچ موقع در برابر دیگران تحقیرشان نکنند.

 وی، با بیان اینکه اگر زن خوش اخلاق است، به او احترام بگذار و اگر بداخلاق هم هست کاری کن که داد نزند، افزود: براساس روایات در خانه ای که نزاع باشد و صدای زن و شوهر بلند شود، دعا در آن خانه مستجاب نمی شود.

حجت الاسلام مرادی خطاب به مردها با بیان این که زن اگر بداند که شوهرش دوستش دارد، غضبش فروکش می کند، گفت: اگر زمانی با همسرت نزاعی پیش آمد، مرد باشید و کوتاه بیایید و هیچ وقت کاری که نامردها می کنند انجام ندهید.

وی، با تاکید بر انس با قرآن کریم در تمام مراحل زندگی، تصریح کرد: بالاسر مسافر قرآن بگیریم، بالاسرمان قرآن گذارده شود و هیچ وقت از قرآن به عنوان یک ابزار در تشریفات استفاده نکنیم، بلکه با خواندن آیات نورانی قرآن به آنها عمل کنیم.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به تاکیدات حضرت فاطمه زهرا(س) که به سادات و فرزندانم احترام گذارده شود، گفت: اگر در خانواده ای عروس سیده و یا داماد سید است، حتما به او احترام گذارده شود

وی در چایان تاکید کرد: وقتی که محور تمام اردات ها خدیجه کبری (س) علی بن ابیطالب(ع)، صدیقه طاهره (س) و فاطمه زهرا (س) باشد، خداوند به همه چیز زندگی برکت می دهد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha