پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله موحدی کرمانی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر این که دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم و نظام است، تصریح کرد: امروز همه جهان کفر با همه توان و ظرفیت خود مقابل اسلام و انقلاب صف آرایی کرده اند و بدانید و آگاه باشید تا زمانی که مسئولان و خدمتگزاران ملت ولایتمدار باشند، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های امروز(دوم شهریورماه) نماز جمعه تهران، با تاکید بر ضرورت ایستادگی در برابر توطئه های و نقشه های شوم دشمنان، خطاب به مردم و مسئولان گفت: تبعیت بی چون و چرا از ولی امر مسلمین در زمان غیبت امری واجب و ضروری است.

*اهمیت تبعیت از ولی امر مسلمین

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر مردم و مسئولان متمسک به ولایت باشند، کفار، دشمنان و بیگانگان هیچ غلطی نمی توانند بکنند؛ تمسک به ولایت یعنی اطاعت از ولی امر مسلمین در زمان غیبت، همان امر مهمی که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی هر روز قوت و رنگ تازه و ارزشمندی به خود گرفت.

وی با اشاره به برنامه دشمنان جهت فاصله بین حاکمیت و مردم، اظهار کرد: آمریکا و غرب همواره با امید به ضدانقلاب‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین به دنبال این بوده و هستند که با فشار اقتصادی بین مردم و حاکمیت جدایی بیندازند، اما کور خوانده‌‌اند، چرا که مردم مشکلات را تحمل و دست از انقلاب برنخواهند داشت.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین پیشنهاد کرد که پل ارتباطی دائمی و سهل‌الوصول بین مردم و مسئولان ایجاد شود تا مسئولان به صورت لحظه‌ای از مشکلات و خواسته‌های مردم باخبر شوند.

*مسئولان از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را بشنوند

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: رؤسای سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه، وزرای دولت، استانداران، فرمانداران، شهرداران و رؤسای ادارات مالیات نمایندگانی تعیین کرده و در ساعت و مکان مشخص حضور یابند و سخنان و مشکلات و مسائل مردم را بشنوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: نمایندگان مسئولان باید مشکلات مردم را منتقل کنند و پیشنهاد می‌شود که محل ملاقات با مردم نیز مساجد باشد، تا مردم بدون مانع با آنها ملاقات کنند و نیاز به وقت گرفتن نداشته باشند. بنابراین توصیه می‌شود طوری برنامه‌ریزی کرده که مردم بدانند صحبتشان بدون واسطه به مسئولان منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: مسئولان درها را نبندند، جواب تلفن‌ها و نامه‌ها را بدهند، به داد مردم برسند، چرا که مردم مشکل دارند.

*سه عنصر اثرگذار در عبادت

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضرورت حفظ تقوا، گفت: آنچه در ثواب اعمال انسان تاثیر گذار است سه عنصر مکان، زمان و عقل است. ببینید خداوند نسیم های رحمتی در زندگی انسان می آورد، اما این نسیم رحمت چه زمانی است؟ ابتدا باید دانست که نسیم رحمت الهی دائمی نیست، ایام اعیاد و شب هایی چون شب عرفه که پشت سر گذاشتیم در افزایش ارزش عبادات ما تاثیرگذار است که این از بُعد زمان است.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: هم زمان بر روی ارزش عبادت اثر گذار است و هم مکان، ممکن است دو رکعت نماز در خانه خود بخوانید که همان دو رکعت به حساب می آید، اگر در مساجد نماز بخوانید، افزایش بسیاری را در ارزش آن دو رکعت نماز خواهید داشت.

وی با بیان اینکه هر کس تقوا داشته باشد خداوند کارهای بد او را تبدیل به خوبی می کند، اظهار کرد: تقوا و برخورداری از این خصیصه نیکو، مشکلات انسان در زندگی را برطرف می کند و هر کس تقوا داشته باشد خداوند کارهای بد او را تبدیل به خوبی می کند و اجر او را زیاد می کند.

*مسئولین مردم را خوشحال کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان بیان داشت: باید قدردان اعیاد و فرصت های ارزشمندی چون عید غدیر باشیم که پیش روی خود داریم؛ از این فرصت ها استفاده کنیم. فقرا را در این روزها خوشحال کنیم. یک درهم صدقه بدهید مساوی است با هزاران درهم که این به برکت روز عید غدیر است. مسئولین هم مردم را خوشحال کنند، همه در روز عید غدیر با یکدیگر مهربان و برادر باشیم. مسئولین بکوشند در غم مردم سهیم و شریک باشند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha