جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جلسه مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه استان اردبیل با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره از تدوین درختواره آموزش های کاربردی حوزه خبر داد و گفت: واگذاری اختیارات به حوزه های علمیه استان ها تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به اردبیل، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر امروز طی سخنانی در جلسه شورای حوزه علمیه استان اردبیل، ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان به خاطر این که در راس برنامه های خود، فعالیت های حوزوی و تقویت زیرساخت های حوزوی را مدنظر قرار داده، اظهار داشت: آنچه لازم است، این که ما برای تحقق هدف والای حوزه مبنی بر پاسخگوی به نیازهای کشور و نظام اسلامی، تلاش کنیم و در این راستا نیاز است تا کیفیت آموزش ها و برنامه های حوزوی روز به روز ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: به لطف الهی در عرصه های مختلف در یک سال اخیر، طرح ها و پروژه های بسیاری را با وجود کمبودها و موانع از جمله مشکلات مالی آماده کرده ایم که ان شاءالله اجرای آن ها زمینه ساز تحول خوبی در سطح حوزه های علمیه کشور خواهند شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: ما 20 سند پایه با هدف چشم انداز 1414 را تدوین کرده ایم و در عین حال برنامه پنج ساله ای را آماده نموده ایم که ان شاءالله با تحقق این اهداف، آن هم با کار جهادی،  امیدواریم تحولات ارزشمندی رخ دهد.

وی همچنین با اشاره به طرح آمایش حوزه های علمیه گفت: در مجموع طرح ها و کارویژه های مناسبی برای ایفای نقش روحانیت و حوزه در عرصه های گوناگون اعم از مساجد، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نهادها و مراکز دیگر آماده شده، ضمن آن که درختواره رشته های درسی و نیز درختواره آموزش های کاربردی در حال تدوین و عرضه است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این که نقشه جامع علمی حوزه کمک بسیاری به تحقق اهداف تحولی در حوزه می کند، خاطرنشان کرد: برای تامین نیازهای کشور در عرصه های گوناگون، آمادگی تربیت نیرو را داریم، منتها دستگاه ها و مراکز نیز باید پای کار بیایند تا در سایه همدلی و هم افزایی، گام های بهتر و مطمئن تری بتوان برداشت.

وی افزود: در این خصوص نیاز داریم در استان ها از جمله استان اردبیل، طرح ها و ایده های خود را بر اساس شرایط و اقتضائات به ما ارایه دهید تا بر اساس یک برنامه تدریجی بتوانیم به تحقق اهداف تحولی در حوزه دست یابیم و ما در قم نیز آماده همه گونه همکاری هستیم.

مدیر حوزه های علمیه همچنین گفت: با توجه به شرایط خاص استان اردبیل و اقتضائات آن، قطعاً با هم افزایی و تعامل مراکز دینی و حوزوی، می توان گام های بهتری در این استان برداشت که تحت اشراف نماینده محترم ولی فقیه و با هدایت ایشان، این مهم صورت بگیرد.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: یکی از برنامه های جدی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اعطای اختیارات بیشتر به مدیریت های استانی به خصوص در مباحث آموزشی و امتحانات است که در این خصوص از سال گذشته کارهایی را شروع کرده و این مسأله تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha