چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست مشترک شورای حوزه علمیه و  شورای هماهنگی نهادهای حوزوی اردبیل با آیت الله اعرافی

حوزه/معاونان حوزه علمیه اردبیل در جلسه مسئولان و اساتید حوزه استان با آیت الله اعرافی، بر لزوم تقویت هر چه بیشتر زیرساخت های حوزوی در این استان به منظور ارایه خدمات بهتر و بیشتر به طلاب و فضلا تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، معاون تهذیب حوزه علمیه اردبیل، عصر امروز در جلسه مدیران، کادر و اساتید حوزه علمیه استان با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، با اشاره به اهمیت مباحث تربیتی و تهذیبی برای طلاب استان ها، ابراز داشت: طرح جامع تربیتی در حوزه، فواید خوبی به همراه دارد، اما باید بیش از پیش و فراتر از نگاه سازمانی در زمینه تهذیب در حوزه تلاش کرد.

لزوم استعدادیابی و پرورش استعدادها

معاون تهذیب حوزه علمیه استان اردبیل افزود: از سوی دیگر نیز لازم است که فعالیت های تربیتی و تهذیبی در کنار دیگر امور حوزوی دارای اهمیت باشد و مورد تاکید همیشگی قرار گیرد.

وی همچنین بیان داشت: در برخی زمینه ها، مرجعیت دینی جامعه به دست افراد غیر روحانی افتاده که البته این مسأله دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، و لذا نیاز است زمینه ای فراهم شود که در عرصه های مختلف تربیتی و دینی با اشراف به علوم و نیازهای روز، روحانیون ورود جدی به این عرصه ها داشته باشند، ضمن آن که می بایست در زمینه استعدادیابی و پرورش استعدادها کار بیشتری صورت گیرد.

توسعه اردوهای طلاب

حجت الاسلام شهبازی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه اردبیل نیز با تاکید بر اهمیت فراهم سازی زمینه برگزاری اردوهای ویژه طلاب، گفت: با توجه به گرانی ها و تورم اخیر، نیاز است که از حیث معیشتی و رفاهی به وضعیت طلاب و فضلا توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: همچنین گاهی اوقات حجم برنامه های مصوب در حوزه بالاست و احساس می شود که اگر یک مقدار ساماندهی در این خصوص انجام شود به این طریق بهتر می توان به کارهای اصلی و دارای اولویت عنایت داشت.

شرایط حداقلی برای روحانیون مبلغ فراهم شود

حجت الاسلام اسماعیلی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان اردبیل نیز با تاکید بر این که لازم است شرایط حداقلی برای روحانیون مبلغ در استان فراهم شود، گفت: از حیث اسکان در خانه های عالم نیز نیاز است که کمبودها و نواقصی مرتفع شود که در این خصوص می بایست زیرساخت های موجود تقویت یافته و در جاهایی که نیاز است تعمیراتی صورت بگیرد

کمبود منابع علمی و پژوهشی کتابخانه های مدارس

حجت الاسلام پوراسکندری، معاون پژوهش حوزه علمیه اردبیل هم با اشاره به کمبود منابع علمی و پژوهشی ویژه کتابخانه های مدارس علمیه استان، ابراز داشت: با توجه به شرایط و اقتضائات امروز  باید مقاله نویسی و پژوهش های مورد نیاز جامعه، مورد توجه و حمایت باشد در عین این که فعالیت های علمی سنتی درحوزه نیز در جای خود لازم است.

لزوم تسهیل در اجرای برنامه های آموزشی

حجت الاسلام رحیمی، معاون آموزش حوزه علمیه این استان نیز با تاکید بر لزوم تسهیل در اجرای برخی برنامه های آموزشی، اظهار داشت: آیین نامه تشکیل و راه اندازی گروه های علمی و تربیتی یک آیین نامه جامع است و به همین خاطر خوب و مناسب است که در زمینه های مشابه یک هم پوشانی مطلوبی بین معاونت ها و مدیریت ها صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha