پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق- مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته بنا شد مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید با مشارکت مراکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران استان تهران برگزار شود و طبق هماهنگی های صورت گرفته سخنران اصلی مراسم آیت الله العظمی سبحانی خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: آغاز رسمی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حوزه علمیه استان تهران، روز چهارشنبه 7 شهریور ماه در مصلای بزرگ حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار می گردد.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار داشت: مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی جدید با حضور همه طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه استان تهران برگزار می شود؛ البته این برنامه مشترک همه ساله با مشارکت مراکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران برگزار می شد اما سال گذشته آغاز سال تحصیلی، با دیدار طلاب استان تهران با مقام معظم رهبری همزمان شد و همان دیدار به منزله مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی قلمداد شد.

وی افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته بنا شد مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید با مشارکت مراکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران استان تهران برگزار شود و طبق هماهنگی های صورت گرفته سخنران اصلی مراسم حضرت آیت الله العظمی سبحانی خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: در این مراسم رئیس محترم شورای حوزه علمیه استان تهران نیز به ارائه گزارش و بیان نکاتی برای طلاب خواهند پرداخت. همچنین دیگر سخنران مراسم حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران خواهند بود که ان شاءالله طلاب بزرگوار از بیانات ایشان هم بهرمند خواهند شد.

وی افزود: با تصویب شورای حوزه علمیه استان تهران کلاس های درسی حوزه علمیه تهران از روز شنبه سوم شهریور ماه شروع شده، هر چند در قم از 11 شهریور ماه است، همچنین برخی مدارس علمیه تهران از نیمه مرداد ماه سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند اما آغاز رسمی سال تحصیلی از روز چهارشنبه 7 شهریور ماه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به تقارن آغاز رسمی سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان تهران با ایام مبارک عیدغدیر خم، گفت: سال تحصیلی جدید مزیّن به نام زیبای امیرالمؤمنین(ع) و تمسک به ولایت اهل بیت(علیهم السلام) شده است و طبیعتاً برنامه های جانبی در این زمینه ارائه و برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با اشاره به حضور طلاب جدیدالورود در مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: امسال جمعی از بهترین جوانان علاقمند به تحصیل در حوزه های علمیه در سه مقطع سیکل، دیپلم و تحصیلات عالی در مجموعه مدارس علمیه استان تهران اشتغال به تحصیل علوم دینی خواهند داشت. این عزیزان سال اول تحصیلشان در حوزه علمیه است و به جهت انتخاب خوبی که داشتند و موفق شدند به عنوان سرباز حضرت ولیعصر(عج) وارد حوزه علمیه شوند، به ایشان تبریک می گویم.

وی افزود: به طلاب جوان جدیدالورود توصیه می کنم در آغاز راه با نهایت اخلاص و نیت الهی و با همه وجودشان به تحصیل در حوزه علمیه بپردازند. امروز جهان بشریت به شدت تشنه ی معارف الهی و معنوی است و رسالت عظیمی که بر دوش طلاب عزیز می باشد این است که با همه وجود در خدمت علم و دانش باشند و ان شاءالله بتوانند با نور علم و تقوا جامعه بشریت را از ظلمت و تاریکی به نور هدایت کنند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha