سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از طرح عربستان سعودی برای تربیت آخوندهای افراطی با هدف تقویت جریان های شیعی ضدسنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در دومین همایش «بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی» در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به پیچیدگی های جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت، ابراز داشت: تاسیس و تحرکات فرقه ‌های ضاله از جمله ابزار جنگ نرم محسوب می شود و در این راستا عربستان سعودی در دوران جنگ نرم شروع به تربیت آخوندهای افراطی کرده است.

وی افزود: در لندن از نزدیک شاهد بودم که چه اتفاقاتی در دانشگاه‌ ها در حال انجام است، در حوزه تبلیغ، تمام مساجدِ دانشگاه‌ های اروپا را به تدریج در اختیار عربستان سعودی و وهابی ‌ها و ضد شیعه قرار دادند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: در دانشگاه های دنیا «جریان شیعی ضد سنی» به راه انداختند، در حالی که ما تکفیر را به دلیل ایجاد زمینه کشتار حرام می‌ دانیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تشیع لندنی، اهل سنت را ناصبی قلمداد می کند، گفت: این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند و حتی به امامت دوازده‌ گانه و حضرت مهدی(عج) اعتقاد دارند.

آیت الله اراکی با اشاره به ذخایر معنوی مکتب تشیع اظهار داشت: ما به چیزی مازاد از آنچه اهل بیت(ع) در اختیار مان گذاشته‌ اند، نیاز نداریم  و روش های صوفی گری را عاقلانه نمی دانیم.

وی، اساس جنگ نرم از سوی دشمنان را اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی دانست و تاکید کرد: کتمان حقایق پیامبران، شبهه ناک جلوه دادن حقایق و تبدیل و تحریف حقایق از جمله اساس اختلاف افکنی دشمنان است.

وی افزود: دشمنان در جهت کتمان حقایق، استفاده از آثار و مکان های علمی تشیع را بر آحاد مردم ممنوع اعلام کرده و در کتابخانه های عمومی، کتب شیعی عرضه نمی شود.

آیت الله اراکی، جریان شیرازی را خطرناک ترین جریان در طول تاریخ تشیع دانست و اظهار کرد: برنامه سرویس ‌های جاسوسی، پیدا کردن افکار و گروه های حاشیه ‌ای و دست آویز کردن آنها برای ایجاد جریانات انحراف است، حتی این گروه ها پشتیبانی سیاسی و اطلاعاتی و مالی می شوند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تصریح کرد: پیام حج رهبر معظم انقلاب اسلامی را در یکی از صفحات روزنامه «گاردین» چاپ کردیم، اما سردبیر این روزنامه را تنها به دلیل همان پیام محاکمه کردند.

آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حملات بی انصافانه علیه روحانیت افزود: چرا بی انصافانه علیه روحانیت می‌تازند، بسیاری از روحانیون زندگی ساده ای دارند، برخی ها آقای هاشمی را مثال می زنند، سبک زندگی آقای هاشمی به مدت ها قبل از انقلاب بازمی گردد؛ البته سیاق زندگی آقای هاشمی مورد تائید شعارهای انقلاب نیست، اما آقای هاشمی قبل از انقلاب هم از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار و به لحاظ معیشت متمول بود.

آیت الله اراکی در پایان ضمن هشدار به برخی مبلغین ساده اندیش گفت: برخی که هیچ سررشته‌ ای از دین ندارند و حتی سابقه تحصیل دروس حوزوی ندارند، بر طبل جدایی دین از سیاست می کوبند و اعلام می کنند دین نباید در زندگی مردم و سباست دخالت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha