پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روند بازسازی مدرسه قدیمی سردارین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سردارین گفت: گنبد و مسجد مدرسه سردارین قزوین در حال تخریب بوده، لذا مسئولان میراث فرهنگی وگردشگری استان باید توجه جدی به این مسئله داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا در دیدار با معاون اداری و مالی مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین و جمعی از خیرین استان، به ارائه گزارشی از روند بازسازی مدرسه قدیمی سردارین پرداخت و گفت: مدرسه سردارین یکی از مدارس بی نظیر از نظر سبک معماری بوده که حتی بسیاری از شهدای طلبه روحانی از این مدرسه هستند.

مدیر مدرسه علمیه سردارین تصریح کرد: این مدرسه مدتی مخروبه شده بود و توجهی به آن داده نمی شد که با پیگیری های نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، مدیریت حوزه علمیه استان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قزوین و همچنین فرزند ارشد مرحوم آیت الله باریک بین، توانسته ایم این مدرسه را در بخش های مختلف از قبیل حجره ها، حیاط مدرسه، سرویس بهداشتی، کتابخانه و سالن مطالعه بازسازی اساسی نماییم.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: متاسفانه روند بازسازی به گونه ای شد که نتوانستیم در آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه قزوین میزبان طلاب علوم دینی باشیم، ولی خوشبختانه فعالیت های شبانه روزی برای آماده سازی این مدرسه در حال بازسازی بوده که امیدواریم مهرماه سال جاری این مدرسه آماده شود و همین طور نیز خواهد شد.

حجت الاسلام مهر آرا ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند جامعه خیرین استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه خیرین این شهر همیشه در عرصه های مختلف حضوری تلاثیرگزاری داشته اند که امیدواریم  شما عزیزان نگاه جدی به مدارس علوم دینی داشته باشید.

حجت الاسلام مهر آرا به تخریب مسجد مدرسه علمیه سردارین پرداخت و بیان کرد: گنبد و مسجد این مدرسه قدیمی در حال ریزش و تخریب بوده، لذا مسئولان میراث فرهنگی وگردشگری استان باید توجه جدی به این مسئله داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha