جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ضرورت تغییر الگوی اقتصادی کشور به اقتصاد مقاومتی، گفت: نقدینگی موجود اگر به سمت تولید ملی هدایت شود، اقتصاد کشور قوت می‌گیرد و کشور قدرتمند از نظر اقتصادی بهتر می‌تواند با دولت‌های دیگر چانه‌زنی کند و حرف خود را به کرسی بنشاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در مراسم بزرگداشت سی‌و هفتمین سالگرد شهادت شهدای دولت؛ محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی کشور، اظهار کرد: دولت می‌تواند از یک‌هزار و 600 میلیارد تومان نقدینگی موجود به عنوان یک فرصت استفاده کند، به شرط اینکه آن را به سمت تولید جهت دهد، ما راهکارهایش را با تحقیق، پژوهش و مصاحبه جمع آوری کرده‌ایم و اگر دولت تمایل داشته باشد حاضریم مشورت دهیم.

وی تصریح کرد: اگر این نقدینگی به سمت تولید ملی هدایت شود، تولید ملی جان می‌گیرد، تولید ملی ایجاد اشتغال می‌کند و رفاه پدید می‌آورد، تولید ملی قدرت اقتصاد ما را برملا و شکوفا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: یک کشور قدرتمند از نظر اقتصادی بهتر می‌تواند با دولت‌های دیگر چانه‌زنی کند و حرف خود را به کرسی بنشاند، تا اینکه 80 درصد از ظرفیت داخلی به درستی استفاده نکنیم و به دیگران بگوییم حاضریم با شما همکاری و توافق کنیم و بیایید مشکلات ما را حل کنید.

ضرورت تغییر الگوی اقتصادی کشور

وی با بیان اینکه یکی از نکات لازم، رعایت سیاست‌های پولی و سیاست‌های ارزی برای متوقف کردن رشد نقدینگی است که راهکار علمی روشنی دارد، ادامه داد: نکته دیگر نگاه به داخل است؛ ظرفیت‌های داخل اقتصاد ما بسیار قوی و بالاقوه قابل استفاده است با تغییر الگوی اقتصادی کشور به اقتصاد مقاومتی. که رهبر معظم انقلاب بهمن ماه سال 1392 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرموده‌اند، دولت باید از این سیاست‌ها استفاده و در چارچوب آن برنامه‌هایش را اجرا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم ادامه داد: در این صورت این ملت شایستگی دارد از نظر اقتصادی به جایگاهی برسد که کشورهای اروپایی و امریکایی سراغ ایران بیایند و تقاضا کنند که با ما کار کنند، چرا ما سراغ آنها برویم و انتظار داشته باشیم در شرایطی که آنها در موضع قوت اقتصادی و ما در موضع ضعف اقتصادی هستیم، به ما کمک کنند که کمک نخواهند کرد.

وی متذکر شد: ملت شریف ایران، مبادا تصور کنید نظام جمهوری اسلامی دچار چالش غیرقابل حلی است، هرگز! چالش‌های پیش آمده قابل حل و رفع است همواره کشور را با امید و مقاومت به اینجا رسانده‌ا‌یم، امروز پس از گذشت 40 سال از انقلاب، قدرت نظام جمهوری اسلامی در اوج است و قدرت تأثیرگذاری بالایی در منطقه‌ای دارد.

علت تحریم‌های آمریکا، اقتدار ایران در منطقه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه علت تحمیل تحریم‌های جدید آمریکا، اقتدار و تأثیرگذاری ایران در منطقه است، افزود: متقابلا قدرت آمریکا از قبل از انقلاب اسلامی تا امروز پله پله پایین آمده است؛ زمانی ایران و عراق را در دست داشت، در سوریه، یمن و لبنان بسیار تأثیرگذار بود، اما امروز صحنه را باخته است، تمام نقشه‌هایی که با ایجاد داعش به کمک عربستان و امارات قصد داشت در سوریه و عراق پیاده کند، با شکست روبه رو شد.

وی تصریح کرد: بنابراین جا ندارد تصور کنیم ما در موقعیت ضعف هستیم، رهبر ما به خوبی مشکلات اقتصادی را درک می‌کنند و رهنمود می‌دهند، دولتمردان ما مشکلات اقتصادی را درک می‌کنند و امیدواریم خداوند به آنها قدرت تدبیر دهد تا مشکلات را حل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم تأکید کرد: جای ناامیدی نیست، طی این 40 سال تجربه‌های بسیاری برای عبور از مشکلات، معضلات و بحران‌ها داشته‌ایم و همچنان می‌توانیم از آن تجربیات استفاده کنیم و این برهه را پشت سر بگذاریم.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha