شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، جدیت و نظم در تحصیل و پژوهش را از شاخصه های مهم حوزه انقلابی توصیف کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت امام کاظم(ع) و آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، ابراز داشت: از آن جا که حوزه متولی نظام دینی در جامعه است، لذا برای دست یابی به اهداف تحولی که مدنظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است، می بایست بیش از هر چیز بنیه های علمی و معنوی و معرفتی و اخلاقی خود را تقویت کند تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشد.

وی افزود: برای داشتن حوزه انقلابی ما قبل از هر چیز دیگری نیازمند برخورداری از طلاب و اساتید و علمای متقی، فاضل و عالم و اصل بصیرت داریم که هیچ شک و تزلزلی در اهدافشان وجود نداشته باشد و با تمام وجود در خدمت قرآن و اهل بیت(ع) و حل مشکلات نظام اسلامی باشند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: طبعاً در این خصوص نیاز به نظم و انضباط در درس و بحث، استقامت و همت بلند و خسته نشدن از سختی ها و مشکلات جزو اساسی ترین مباحث است.

وی گفت: حفظ زی طلبگی، ساده زیستی و پرهیز از تشریفات و نیز کمک حال مردم بودن از دیگر ویژگی ها و شاخصه های طلبه و حوزه انقلابی است که به لطف الهی، بسیاری از طلاب و فضلای ما این گونه هستند ، منتهای مراتب تاکید بر این مباحث همواره ضروری است و ما برکات بسیاری از این حیث در حوزه مشاهده کرده ایم.

آیت الله فقیهی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه منشا خیرات و برکات بیش از پیشی برای عموم حوزویان در مسیر تحقق حوزه انقلابی باشد و همه بتوانیم زمینه رضایتمندی حضرت حجت بن الحسن(عج) به عنوان سرباز کوچک ایشان را فراهم نماییم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha